ACTIVITAT FETA EL DIA 01 DE JULIOL

DOS 100 CIMS DES DE VALLFOGONA DE RIPOLLÈS
Castell de Milany i Santa Magdalena de Cambrils

Itinerari “Circular" d’aproximadament 18 km, que hem fet en una mica més de quatre hores i mitja de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’aparcament que trobem a la esquerra de la carretera, tot just passada l’entrada al poble de Vallfogona de Ripollès.
Per fer aquesta travessa pujant a dos 100 Cims del llistat de la FEEC, hem seguit inicialment el traçat del GR 3, que trobem a la sortida del poble, després de voltar-lo per l’Est. Aquest sender ens porta en constant pujada fins al Coll de Milany, on trobem una indicació que ja ens diu que el cim es troba a la dreta.
Guanyem de seguida el Cim del Castell de Milany (1.529 m), on es troben les ruïnes de l’antic Castell amb les restes d’un poblat al seus peus. Des del Cim tenim una esplèndida vista dels Pirineus, encara millor si ens enfilem a la única torre del Castell que queda dempeus, per una escala de cargol metàl·lica que hi ha instal·lada.
Un cop fet el primer “100 Cims” de la jornada, desfem el camí fins el Coll i continuem seguint el traçat del GR 3, ara carenant amb un constant puja-i-baixa, fins arribar al Puig de l’Obiol, on deixem definitivament el GR, trencant a l’esquerra per anar a buscar una pista per on passa el traçat d’un altre Sender, ara el PR-C 59.
De fet, nosaltres hem seguit el GR 3 fins el Puig, però hagués estat millor seguir ja des del Coll de Milany les marques del PR-C, ja que la baixada des del Puig de l’Obiol fins al traçat del PR-C 59 s’ha de fer pel mig del bosc sense una traça clara.
El nou sender ens condueix, també carenant, fins el segons 100 Cims del dia, Santa Magdalena de Cambrils (1.547 m), on s’hi troba la corresponent ermita.
Uns metres abans del cim, hi ha la cruïlla de “PR-Cs”, el que nosaltres seguíem continua cap a l’Est, ara nosaltres agafem el PR-C-59.2 que baixa directe cap a Vallfogona de Ropillès, seguint inicialment una direcció Nord-oest, i després d’un bon tram de baixada, en alguns moment força empinada, i una mica més de 6 km, arribem a la població on hem començat la jornada, Vallfogona de Ripollès.