ACTIVITAT FETA EL DIA 25 DE JULIOL

PUJADA AL CAP DE LA GALLINA PELADA (100 CIMS)
Seguint el PR-C 79

Itinerari “circular" d’aproximadament 11 km, que hem fet en unes tres hores i mitja de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió deixant el cotxe a l’aparcament que trobem a peu de la carretera del Coll de la Trapa a Vallcebre, a tocar de la zona de la Font Freda.
Tota l’excursió d’avui la farem, al menys en teoria, seguint el traçat del PR-C 79, tot i que en molt llocs la senyalització “brilla per l’absència”.
Comencem la ruta seguint un camí que va, gaire bé un kilòmetre, paral·lel a la carretera, fins arribar al Barranc de les Llobateres, on deixem la carretera per, girant a la dreta, començar a pujar pel mateix torrent.
La pujada pel Barranc, per sort avui completament sec, es fa seguint el llit del torrent, que el sender deixa en un punt pujant cap a la dreta, per salvar un desnivell més important, tornant al Barranc després d’uns centenars de metres.
Més endavant, cal parar atenció per continuar pel Barranc de les Llobateres que veníem seguint, ja que un punt determinat, després de deixar a la dreta el Barranc d’Ensija, ens trobem amb un altre torrent també per la dreta que es força enganyós, de fet nosaltres ens vam confondre de “torrent” i vàrem agafar el que no tocava i més endavant vàrem haver de trencar cap a l’esquerra per tornar al torrent “bo” travessant el bosc.
Finalment, després de pujar més de 500 metres pel Barranc, s’arriba al Pla d’Ensija, amb la Creu de Ferro (2.297 m) a l’esquerra. El traçat del PR-C ens porta a passar pel cim, per seguidament continuar, planejant amb tendència de baixada, cap al Refugi de Serra d’Ensija.
Al mateix Refugi comença la pujada final cap al 100 Cims del Cap de la Gallina Pelada (2.321 m), on, després de les fotos de rigor, girem cua per tornar al refugi i des d’allà començar el retorn de baixada, ara agafant cap al Torrent de la Font d’Ensija.
La baixada per aquest nou Torrent no es gaire còmoda, tot i que tampoc te zones especialment perilloses, ja que en molts trams trobem tot de pedra solta, sembla com si les pluges de la Primavera les haguessin arrastrat i inclús en algun punt es veuen clarament corriments de terres i pedres.
Finalment arribem a l’àrea de pícnic de la Font Freda, ja a tocar de la carretera on havíem aparcat.