ACTIVITAT FETA EL DIA 04 DE JULIOL

GR 92.5 - ETAPA 3
De Can Murgades del Grau a Pontons

Itinerari “lineal" d’aproximadament 17,5 km, que hem fet en una mica més de quatre hores de marxa efectiva.
Iniciem a la zona de Can Morgades, a la carretera BV-2128 a tocar de l’església de Sant Andreu, a prop del poble de La Munia, on hem pogut deixar el cotxe sense cap problema.
De bon inici veiem que el traçat d’aquesta etapa de la variant “.5” del GR 92 no està gaire senyalitzat, tan sols trobem algun “pal” amb senyalització vertical, pràcticament cap de les típiques marques blanc-i-vermelles dels GR, el que fa imprescindible l’ús d’un bon mapa o dispositiu GPS.
Comencem voltant la masia de Can Murgades per la dreta, per continuar, en suau pujada, direcció Nord / Nord-oest fins arribar a la població de Torrelles de Foix, transitant per pistes, algun corriol i, en algun punt, travessant o vorejant camps conreats.
Deixem el Poble per un agradable sender que segueix la Riera de Pontons fins arribar a la zona de Les Dous, amb font i àrea de pícnic. Deixem Les Dous travessant la riera i pujant unes escales que ens portem fins a una ampla pista forestal que seguim en persistent pujada fins el Coll de la Creu de Sapera, una mica abans, la pista forestal desemboca en una pista asfaltada.
Arribats al Coll, on, oh sorpresa, trobem una senyal de “GR”, el traçat del sender trenca la dreta, també per pista asfaltada, que seguim fins arribar a l’altura de la Masia del Forn Teuler, on la deixem per l’esquerra seguint un empinat sender que puja decidit fins arribar a l’Ermita de Sant Joan de la Muntanya.
Un cop voltem l’Ermita, que també té un esplèndid mirador, comença la baixada final cap a Pontons, punt final d’aquesta tercera etapa del GR 92.5, on arribem seguint còmodes pistes i corriols, entrant a la població per la carretera BV-2122 que ens porta directes a la zona d’aparcament a tocar del Torrent del Bou, on ens espera un altre cotxe per poder tornar al punt de sortida.