ACTIVITAT FETA EL DIA 11 DE JULIOL

TURÓ DE MONTSORIU (100 CIMS)
D’Arbúcies a Breda, pel PR-C 201, pujant al Castell de Montsoriu (Turó de Montsoriu, 100 Cims FEEC)

Itinerari “lineal" d’aproximadament 15 km, que hem fet en unes tres hores i quart de marxa efectiva.
Iniciem la caminada a la parada d’autobusos d’Arbúcies, on hem arribat amb bus de l’IGUALADINA/TEISA des de Sant Celoni, on havíem arribat des de Barcelona en tren, línia R2.
Sortim de la Plaça de Can Reus anant a buscar la Plaça de la Vila, pel carrer de Francesc Camprodon, on comença el PR-C 201 que seguirem durant tota la jornada.
Deixem la població cap al Sud, creuant diversos carrers fins arribar a unes escales que ja ens treuen de la zona habitada i anant a creuar la riera del Sot de Cal Gall. Seguim en tot moment per pista forestal o diferents corriols, sempre amb un marcatge de “PR” prou bo, sense més dificultat que obrir pas en alguns trams on els esbarzers han crescut una mica massa.
Després d’uns kilòmetres, aproximadament passat el 6,5 de la ruta, el camí comença a pujar de forma una mica més significativa, tot i que sense dificultat, i passat diversos giravolts arribem al Turó de Montsoriu (649 m), 100 Cims de la jornada, on es troba el Castell del mateix nom.
Voltem el Castell i sortim, sempre seguint el traçat del PR-C 201, direcció Sud-est, baixant de forma fàcil i continuada fins travessar la Riera de Repeix ja pràcticament a l’entrada de Breda, població on acaba el PR-C i la nostra caminada, abans haurem creuat un parell de cops la carretera GI-552, per la que definitivament arribem al poble.
Un cop a Breda, anem a buscar la Plaça de la Vila on trobem l’església de Sant Salvador i on acaba “oficialment” el recorregut del PR-C 201. Nosaltres tornem una mica enrere per anar a la parada del bus al Carrer de Salvador Espriu, a tocar de la Carretera, on podrem agafar de nou l’autobús cap a Sant Celoni i després tren (R2) fins Barcelona.