ACTIVITAT FETA EL DIA 09 DE JULIOL

PUJADA A LA MOLA DE COLLDEJOU (100 CIMS)
Des de l’estació de tren de Marçà-Falset

Itinerari “circular" d’aproximadament 17,5 km, que hem fet en una mica més de quatre hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació de Marçà-Falset, on hem arribat amb tren de la línia R15 des de Barcelona i on també acabarem.
La ruta d’avui ens porta a assolir un nou “100 Cims” del llistat de la FEEC, al que pujarem per la cara Nord, potser la menys còmoda de les vies d’accés.
La primera part de la caminada, que també serà de tornada, la fem planejant per camins agrícoles fins arribar a la cruïlla del Barranc de Marçà amb al dels Estrets de Maçanes. En aquest punt, aproximadament kilòmetre 3,5, agafem el camí de l’esquerra que comença a pujar de forma suau en direcció Est, fins que més endavant, sobre el kilòmetre 6,5, canvia a direcció Sud seguint un corriol emboscat que puja de forma més forta.
Aquest corriol de pujada ens porta directament, cada cop amb més desnivell, al Canal de Mig, on la pujada ja es fa molt forta, amb alguns trams en els que es requereix la ajuda de les mans. Finalment, després de salvar més de 200 metres de desnivell amb força pendent, sortim del Canal del Mig arribant a una amplia plana on en la seva banda Est trobem la Mola de Colldejou (922 m) amb les restes del Castell de la Mola.
La baixada la fem per la cara Sud, per un camí, ara marcat amb pintura blava, que va perdent altura de manera molt més còmoda, fins trobar el traçat del GR 7.3, que ja havíem creuat poc després de deixar el Canal de Mig. Aquesta variant del GR ens baixa en poca estona al Coll del Guix on es troba amb el traçat del GR 7 “original”, que seguim cap a la dreta uns petit tram, fins que el deixem per una pista que segueix més a la dreta.
El camí transcorre, més o menys a prop, paral·lel al Barranc dels Estrets de Maçanes, fins arribar a la cruïlla de “barrancs” inicial, on tornem a seguir els camins agrícoles que ens portaran de retorn a l’estació, on podrem tornar a agafar el tren ara cap a Barcelona.