ACTIVITAT FETA EL DIA 24 DE JULIOL

EL COMABONA (100 CIMS)
Pujada a un 100 Cims “emblemàtic” del llistat de la FEEC, des del Mirador del Gresolet als peus del Pedraforca

Itinerari “d’anada i tornada" d’aproximadament 23,5 km, amb un desnivell positiu de 1.100 metres, que hem fet en unes cinc hores i mitja de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’aparcament del Mirador de Gresolet, començant a caminar per la pista que es continuació de la carretera que ens portat fins aquí i que va cap al coll del Collell, on arribem després de gaire bé 5 km de còmoda pujada.
Un cop al Coll continuem per la pista a la dreta, seguint uns pocs centenars de metres el traçat del GR 107/GR 150 que ens hem trobat tot just travessat el Collell. El traçats del GR’s ens porta el Coll de les Bassotes, on els deixem per un camí que puja a l’esquerra. Aquest nou camí segueix pujant fent algunes ziga-zagues i travessant diversos cops tancats de filferro pel bestiar,  fins arribar al Prat Llong on, tot i seguir pujat, el desnivell es suavitza una mica. Al final del Prat Llong pugem a l’esquerra per superar la Serra Pedregosa i canviar de vesant.
Ara, planejant o amb suau pujada arribem a trobar el traçat d’un altre GR, el 150.1, que seguim un curt tram, fins a travessar el llit d’un torrent sec, on deixem el GR pujant ja directament cap al Comabona (2.548 m), 100 Cims objectiu de la jornada, que ens queda just al davant.
Un cop assolit el Cim, iniciem la baixada, tornant a l’aparcament del Mirador de Gresolet seguint el mateix camí emprat en la pujada.