ACTIVITAT FETA EL DIA 16 DE JULIOL

DOS 100 CIMS AL PORT DEL COMTE
Pujada al Pedró dels Quatre Batlles i al Puig de les Morreres des de l’aparcament de l’Estivella a l’estació d’esquí de Port del Comte

Itinerari “circular" d’aproximadament 15 km i 800 metres de desnivell positiu acumulat, que hem fet en tres hores i tres quarts de marxa efectiva.
Hem deixat el cotxe a l’últim aparcament de l’estació d’esquí, aparcament de l’Estivella, des d’on hem iniciat una constant pujada que en 3 kilòmetres, i després de salvar més de 450 metres, ens a portat al Pedró dels Quatre Batlles (2.386 m), primer 100 Cims del llistat de la FEEC que farem avui.
Des de aquest Cim podem gaudir d’unes excel·lents vistes de una gran part de Pirineus cap al Nord i de molts altres cims en totes les direccions, en el cim trobem una sèrie de meses d’orientació amb la indicació dels principals cims visibles, impressionant.
Deixem el Cims baixant direcció Sud, fins arribar a creuar el Torrent d’Urdoll, un cop creuat iniciem la pujada cap al Puig de les Morreres (2.211 m), on s’arriba, després de pujar de nou uns 200 metres, per la vesant Oest i que deixarem seguint cap al Est.

Aquests “100 Cims” te una forta caiguda per la seva cara Sud, amb la que cal tenir precaució, i que ens permet molt bones vistes, amb el Pantà de la Llosa del Cavall als nostres peus.
A continuació del Puig de les Morreres, carenant sempre amb el penya-segat a la nostra dreta, arribem al Cim dels Orriets (2.146 m) en el que s’ha construït un protegit mirador, ja que un dels remuntadors de l’estació d’esquí acaba a tocar del Cim.
Des dels Orriets iniciem la baixada cap al cotxe, que podem veure allà lluny, direcció Nord-oest. La primera part de la tornada la fem seguint amb força comoditat el traçat de diverses pistes, pistes d’esquí al hivern, fins arribar a la Rasa del Sucre des d’on hem de pujar una mica, sense traça gaire clara, fins arribar a la part alta d’un altre remuntador.
Ara ja només queda seguir un altre pista que 2n 2,5 kilòmetres ens condueix fins l’aparcament on havíem deixat el cotxe.