ACTIVITAT FETA EL DIA 18 DE JUNY

GR 2 - DE LA JONQUERA A SANT ADRIÀ DE BESÒS
Etapa 6 - Les Preses-Rupit

Travessa d’uns 220 kilòmetres, des de la Jonquera (Alt Empordà) fins a Sant Adrià de Besòs (Barcelonès), que seguint el traçat del GR 2 recorre algunes de les raconades de més interès del quadrant nord-oriental de Catalunya. Indrets com la zona volcànica de la Garrotxa, les impressionants cingleres de Tavertet, la frondositat dels boscos de les Guilleries o la conca fluvial del Besòs. El sender també passa per algunes de les localitats més boniques del país: Besalú, Santa Pau, Rupit o Tavertet, un contrapunt cultural que complementa de manera perfecte l’evident interès excursionista i paisatgístic d’aquest gran recorregut.
Aquesta travessa està dividida en 13 etapes, que son les següents:
Etapa 11 - Aiguafreda-La Garriga
Etapa 12 - La Garriga-Montmeló
Etapa 13 - Montmeló-Sant Adrià de Besòs

Sisena etapa del GR 2 entre les parades de bus de Les Preses i la de Rupit, amb quasi de cinc hores de marxa efectiva per fer els 24 kilòmetres del tram.
Aquesta etapa ha estat, respecte a la que es pot veure en la web de la FEEC, uns 5 kilòmetres més llarga, ja que comencem a Les Preses, des de on hi ha més fàcil connexió de transport públic amb Barcelona, de fet el tram anterior (etapa 5) el vàrem escurçar acabant, pel mateix motiu, a Les Preses.
Iniciem la ruta a la parada de bus que es troba a l’alçada del km 45 de la carretera d’Olot, al ben mig de la població, on hem arribat amb autobús de la TEISA des de Vic, després d’agafar tren de Rodalies, línia R3, en Barcelona.
Primer, reculem uns centenars de metres per la carretera per la que hem arribat, fins trobar, abans de sortit de Les Preses, el traçat del GR 2 en el punt on travessa la carretera, seguint-lo a la dreta.
Els primers kilòmetres de la ruta travessen la Plana d’en Bas, fins arribar a Les Comelles, casa de colònies on comença el traçat “oficial” de la sisena etapa del GR, just en el inici dels contraforts de la Serra dels Llancers. Des d’aquest punt el camí comença a pujar de forma sostinguda, fins a guanyar 500 metres en un tram de no gaire més de 3 km, arribant a tocar de l’Ermita de Sant Miquel de Castelló.
A continuació seguim planejant amb tendència de pujada fins arribar al Coll Sabastida, abans haurem passat per Falgars d’en Bas i per dalt del Cingles de Falgars a tocar del Salt de la Coromina. Des d’aquí comencem la suau baixada carenant la Serra de Mateus fins arribar al Collet de Pixanúvies, on el traçat canvia de direcció, ara agafa una clara direcció Sud arribant primer a Pruit i de seguida a Rupit, població final de l’etapa d’avui, on arribem després de seguir uns kilòmetres d’entrada al poble i voltar la zona d’aparcament, al final de la qual es troba la parada d’autobusos, on podem agafar bus de la SAGALES cap a Vic i allà tren fins a Barcelona.