ACTIVITAT FETA EL DIA 05 DE JUNY

GR 92 - CATALUNYA - 15a ETAPA
De Vallgorguina al Coll de Can Bordoi

Itinerari “lineal" d´una mica menys de 4 hores de marxa efectiva.
Aquesta es la quinzena etapa del GR 92, també conegut com Sender de la Mediterrània, que en el seu recorregut per Catalunya segueix tot el litoral en 31 etapes amb aproximadament 560 kilòmetres en total, des de Portbou fins Ulldecona.
Aquest tram comença davant de l’Església de Vallgorguina, petit poble entre Sant Celoni i Arenys, on hem arribat amb bus de la línia regular 565 de SAGALES, que hem agafat a Sant Celoni, després d’arribar des de Barcelona amb tren, línia R2 de Rodalies.
Comencem la caminada travessant la població de Est a Oest i creuant la Riera per, a continuació, seguir-la durant 1 km per un bonic passeig entre l’arbreda, a continuació trenquem a l’esquerra per iniciar la pujada que, després de cinc kilòmetres i de salvar un desnivell de 430 m, ens durà al Santuari del Corredor, punt culminant del dia.
Des del Santuari el Sender, molt ben marcat durant tot el tram, va resseguint la carena amb clara tendència de baixada, tot i que amb alguna excepció com la travessa a tocar del Puig Aguilar.
El còmoda camí desemboca, després de passar a prop de Sant Andreu del Far (Església i casa de colònies) a la carretera que ve la la urbanització El Far, que seguim pel voral fins arribar al Coll de Can Bordoi, a la carretera B-510 que va de Llinars del Vallès a Ros Rius, punt final d’aquesta etapa del GR 92.
Des del final de l’etapa, podem caminar uns tres kilòmetres per l’esmentada carretera fins a Llinars del Vallès, on es troba l’estació de Rodalies (línia R2) on podem agafar el tren cap a Barcelona.