ACTIVITAT FETA EL DIA 12 DE JUNY

PUJADA AL GRONY DE MIRALLES, 100 CIMS
Des del Castell de Miralles

Itinerari “circular" d’aproximadament 8 km, que hem fet en una mica més de dos hores de marxa efectiva, amb un desnivell positiu de 309 metres.
Deixem el cotxe a la zona d’aparcament del Castell de Miralles, on també trobem l’església de Santa Maria de Miralles.
Iniciem la caminada per un petit sender que trobem a la banda Est del Castell, que després de planejar, amb certa tendència de baixada, quasi 1 km, ens porta fins la pista per on passa el recorregut del GR 172.
Seguim el traçat del GR, primer per una ampla pista, que més endavant deixem cap a la dreta començant a pujar de forma més significativa per un pedregós sender que desemboca en una nova pista, sempre seguint les marques del GR, fins arribar a una amplia cruïlla.
En aquesta cruïlla deixem el GR, que segueix direcció Oest a buscar el traçat d’un altre GR, el 7, i nosaltres girem a l’esquerra arribant de seguida al Coll de Ca la Llebre, on trobem el corriol de pujada al Grony de Miralles (100 Cims) a la dreta i la pujada a l’Agulla Grossa a l’esquerra.
Iniciem la darrera pujada cap al 100 Cims objectiu de la caminada (el Grony de Miralles, 866 m) i un cop assolit el Cim tornem al Coll de Ca la Llebre per agafar, abans de començar la tornada, la pujada cap a l’altre banda, arribant ràpidament a l’Agulla Grossa (846 m). Després baixem de nou al Coll per iniciar la tornada, que fem per un pista forestal que en direcció Est ens condueix fins l’aparcament al Castell de Miralles. L’últim kilòmetre i escaig el fem pel mateix recorregut seguit en l’anada.