ACTIVITAT FETA EL DIA 12 DE JUNY

PUJADA A SANT MIQUEL DE MONTCLAR, 100 CIMS
Ruta Curta des del Coll de Puig de Gaigs (Carretera TV-2015)

Itinerari de “anada/tornada" d’aproximadament 5 km, que hem fet en una mica més d’hora i quart de marxa efectiva, amb un desnivell positiu de 178 metres.
Deixem el cotxe al desvio que trobem passat el kilòmetre 4 de la carretera TB-2015, carretera local que porta a Vallespinosa.
Iniciem la pujada seguint una ampla pista que neix en el mateix Coll on hem aparcat el cotxe, on també hem trobat un petit rètol de fusta indicant el camí cap a Sant Miquel de Montclar.
La pista, en pujada però còmoda i gens exigent, ens porta fins una cruïlla on agafem cap a la dreta, tornem a trobar indicacions, tot i que no hi ha pèrdua ja que les ruïnes del Castell de Montclar estan a la vista.
La nova pista es transforma de seguida en un corriol no gaire estret, que segueix pujant ara de forma més exigent, arribant a una nova cruïlla on tornem a trencar a la dreta. Des d’aquest punt tenim una bona perspectiva del Castell, l’Ermita de Sant Miquel i una mica més enrere el Cim.
L’últim tram de pujada ens porta fins l’Ermita, passant a tocar de les restes del Castell, i després d’una suau baixada, de nou el camí s’enfila per assolir amb facilitat el cim de Montclar de Sant Miquel (948 m), cim inclòs en el “repte dels 100 Cims” de la FEEC.
La baixada la fem pel mateix camí, a excepció del pas per l’Ermita i el Castell, que deixem a la dreta agafant un corriol que ens estalvia aquesta pujada. Un cop recuperat el sender pel que hem pujat, tan sols queda anar baixant fins el Coll on havíem deixat el cotxe, punt final de la  caminada.