ACTIVITAT FETA EL DIA 30 D'ABRIL

PUJADA AL MONTAGUT D'ANCOSA (100 CIMS) - 100 CIMS
Ruta curta

Itinerari “circular" d’aproximadament 3,5 km, que hem fet en uns tres quarts d’hora de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió al Coll de Montagut, a la pista asfaltada de Querol, en el desvio cap a Sant Jaume de Montagut, església de singular arquitectura religiosa del gòtic català del segle XIV. En el mateix desviament podem deixar el cotxe.
Iniciem la petita camina, dirigint-nos cap a l’esmentada església, seguint una còmoda pista. Un mica abans d’arribar a Sant Jaume de Montagut, trobem el traçat del GR 172 (De Reus a la Pobla de Claramunt passant per Montserrat) que seguim fins l’església i uns pocs metres més endavant el deixem començant a pujar cap a la dreta seguint les indicacions que ja senyalen cap al cim de Montagut, on, pel mig del bosc, arribem després d’uns metres de pujada.
Un cop al 100 Cims de la jornada, el Montagut (963 m), baixem per l’altre banda, anant a buscar la pista utilitzada per arribar a les antenes que trobem a tocar del cim, que seguirem fins arribar a la pista asfaltada de Querol, a un kilòmetre i escaig d’on hem aparcat.