ACTIVITAT FETA EL DIA 20 DE MAIG

GR 2 - DE LA JONQUERA A SANT ADRIÀ DE BESÒS
Etapa 13 - Montmeló-Sant Adrià de Besòs

Travessa d’uns 220 kilòmetres, des de la Jonquera (Alt Empordà) fins a Sant Adrià de Besòs (Barcelonès), que seguint el traçat del GR 2 recorre algunes de les raconades de més interès del quadrant nord-oriental de Catalunya. Indrets com la zona volcànica de la Garrotxa, les impressionants cingleres de Tavertet, la frondositat dels boscos de les Guilleries o la conca fluvial del Besòs. El sender també passa per algunes de les localitats més boniques del país: Besalú, Santa Pau, Rupit o Tavertet, un contrapunt cultural que complementa de manera perfecte l’evident interès excursionista i paisatgístic d’aquest gran recorregut.
Aquesta travessa està dividida en 13 etapes, que son les següents:
Etapa 11 - Aiguafreda-La Garriga
Etapa 12 - La Garriga-Montmeló
Etapa 13 - Montmeló-Sant Adrià de Besòs

Tretzena i última etapa del GR 2 entre l’estació de tren la de Montmeló (línia R2 de Rodalies) y la de Sant Adrià de Besòs (Línia R3), on també trobem parada de Tram T4/T6, en la que hem tingut una mica més de 3 hores i mitja de marxa efectiva per fer els casi 19,5 km del tram.
Iniciem la caminada a l’estació de tren de rodalies (R2) de Montmeló per anar a buscar el traçat del GR 2 al pont de la carretera BV-5156 que travessa el Riu Besòs, just en el seu naixement, com conseqüència de la unió del Rio Congost amb el Riu Mogent. En aquesta etapa seguirem el Riu Besòs fins al mar, en tot moment pel seu marge esquerra.
Un cop travessat el Riu, seguim uns centenars de metres la carretera BV-5001, que de seguida deixem pel un camí que trencant cap a la dreta ens porta ràpidament al costat de la llera.
Caminem en tot moment pel costat del Riu, per una ampla pista de terra, amb canyars a una banda i voltant polígons industrials a l’altra.
Un cop deixat Montmeló, arribem a la Llagosta, poble que ens queda a l’altra banda del Riu, després a Montcada i Reixac, on el Besos rep l’aigua del Ripoll. Passat aquest punt, el GR deixa la pista de la llera del Riu i puja lleugerament per continuar per un agradable passeig per vianants i bicicletes que també segueix el curs del Riu, però una mica més elevat.
Just deixant la població de Montcada, a causa d’unes obres, tenim que pujar fins la carretera i seguir-la quasi un kilòmetre deixant el passeig vora del Riu, tot i que el traçat del GR segueix pel camí que portàvem.
Recuperat el camí “original”, un cop passada la zona d’obres, s’arriba a Santa Coloma de Gramenet, on comença el Parc Fluvial del Besòs, amb les vores del Riu totalment arreglades amb zona de gespa i camí per vianants i bicicletes. El traçat del GR 2 segueix pel passeig lateral, sobre el Parc Fluvial, tot i que nosaltres hem preferit fer els últims kilòmetres per la gespa, al cap i a la fi s’arriba al mateix lloc, però de forma més còmoda i travessant els diferents carrers i carreteres per sota, sense haver de creuar cap ni una.
Finalment, ja molt a prop de la desembocadura del Riu, deixem el Parc Fluvial per la darrera escala d’accés i creuem les vies del tren pel pas soterrat del Carrer Olímpic, per a continuació voltar el Parc del litoral i arribar a la mateixa platja, on acaba el recorregut de l’etapa i del GR 2.
Ara tan sols queda, rodejant la zona esportiva “Marina Besòs”, retrocedir fins el Carrer d’Eduard Maristany on trobem l’estació de tren de la línia R1 de Rodalies i també l’estació final de les línies T4 i T6 del Tram.