ACTIVITAT FETA EL DIA 13 DE MAIG

TORRE DE MADELOC, "100 CIMS" A LA CATALUNYA NORD
Ruta Curta des del Coll de la Serra (Carretera D86)

Itinerari de “anada/tornada" d’aproximadament 5 km, que hem fet en aproximadament hora i mitja de marxa efectiva, amb un desnivell positiu de 335 metres.
Deixem el cotxe al voral de la carretera D86, carretera secundaria que hem agafat al deixar la general D914 a prop a Colliure (França).
Iniciem la pujada seguint una ampla pista que neix en el mateix Coll i que ràpidament es converteix en un estret corriol, que puja de forma molt pronunciada, fins arribar a una primera bifurcació, que a l’esquerra ens portaria fins el refugi de Madeloc, la baixada la farem per aquest banda, i a la dreta segueix pujant fins arribar a les portes de l’antic edifici de les Bateries de Tallaferro (Taillefer), antiga caserna militar.
Passat l’edifici de les casernes, ara per còmoda pista, baixem fins el Coll de Taillefer (468 m) per de seguida tornar a enfilar cap a munt fins arribar al cims de la Torre de Madeloc (656 m), cim del llistat dels “100 Cims” de la FEEC, on trobem l’antiga torre (segle XIII) de guaita i defensa, que actualment serveix com base per diverses antenes de comunicació.
La tornada cap al cotxe la fem pel mateix sender que hem pujat, a excepció de l’esmentada variant pel refugi, des del Coll de Taillefer fins la bifurcació inicial.