ACTIVITAT FETA EL DIA 23 DE MAIG

TRAVESSA DE LA COSTA BRAVA
Etapa 11 – TOSSA DE MAR-BLANES

La Travessa de la Costa Brava es una ruta que segueix bàsicament el traçat del GR 92, tot i que alguns trams has estat modificats i es deixa el traçat de GR per transitar per paratges, especialment platges o cales, pels que la ruta “oficial” no hi passa.
La Travessa creua la Costa Brava de Nord a Sud, començant a Portbou, a l’Alt Empordà i finalitza a Blanes, a la comarca de la Selva, després de caminar, en onze jornades, més de 220 km.
Onzena i última etapa des del punt de vista geogràfic, ja que no des del punt de vista cronològic, enguany, per diversos motius de planificació, per fer la Travessa no hem seguit l’ordre de Nord a Sud, tot i que finalment es el mateix.
Aquesta etapa ens porta de l’estació d’autobusos de Tosa de Mar a la de tren (línia R1) de Blanes, seguint en tot moment el traçat del GR 92 menys al principi que hem aprofitat per veure la Vila Vella de Tossa.
Des de Tossa de Mar comencem baixant fins la platja i visitant la bonica Vila Vella amb les seves torres i muralles. Seguidament la ruta que seguim va per sobre dels penya-segats que s’obren al Sud de Tossa i de seguida troba el traçat del GR 92 que ens conduirà cap a Lloret primer i després fins a Blanes.
Passat el primer tros que, per exigències del perfil de la costa i de la gran quantitat de urbanitzacions turístiques que hi ha, caminem una mica allunyats de la primera línia de mar, la Ruta segueix el Camí de Ronda, que fa un temps havia estat tallat per despreniments, passant per bonics paratges de cales i penya-segats, fins arribar a la llarga platja de Lloret de Mar.
Des de Lloret el GR segueix cap a Blanes, on s’arriba després de pujar al Turó de Sant Joan amb Castell i Ermita del mateix nom. A partir d’aquest Turó, es baixa de forma directa i amb gran desnivell per unes escales fins el començament de la platja de Blanes.
Un cop a la població continuem resseguint el passeig de la platja i després travessem la població fins arribar a l’estació de tren, una mica a les afores per la part Oest, punt final de la jornada.