ACTIVITAT FETA EL DIA 14 DE MAIG

TRAVESSA DE LA COSTA BRAVA
Etapa 6 – L’ESCALA-TORROELLA DE MONTGRÍ

La Travessa de la Costa Brava es una ruta que segueix bàsicament el traçat del GR 92, tot i que alguns trams has estat modificats i es deixa el traçat de GR per transitar per paratges, especialment platges o cales, pels que la ruta “oficial” no hi passa.
La Travessa creua la Costa Brava de Nord a Sud, començant a Portbou, a l’Alt Empordà i finalitza a Blanes, a la comarca de la Selva, després de caminar, en onze jornades, més de 220 km.
La sisena etapa comença a la parada d’autobusos de l’Escala i termina al Hotel GR 92 de Torroella de Montgrí, on farem nit.
Iniciem la ruta baixant pel carrer Pintor Enric Serra a buscar la platja, on retrobem el traçat del GR 92, que seguirem tota la jornada a excepció d’un petit tram que el deixarem per passar per dues boniques cales.
Un cop a la platja seguim vorejant la costa fins arribar al Port i continuar cap a la Cala Montgó, que travessem per enfilar-nos a continuació direcció a la Punta Ventosa. Després el traçat del GR s’endinsa lleugerament cap a l’interior, es una mica més endavant on deixem el GR per baixar a ran de mar i passar per la Cala Ferriol i la Cala Pedrosa, dos petits recons que compensen l’extra-esforç de baixar i tornar a pujar.
Després la ruta va planejant fins arribar a l’àrea de pícnic de la Font la Font del Coll de les Sorres on comença la pujada al Montgrí (303 m) i al seu Castell, passant primer pel Monoplà (310). A continuació tan cols queda baixar fins la població de Torroella de Montgrí on, al Hotel GR 92, finalitzem la jornada.