ACTIVITAT FETA EL DIA 15 DE NOVEMBRE

GR 177 /e5 - DE CASTELLCIR A L’ESTANY
Ruta circular del Moianès

El GR 177, Ruta Circular del Moianès, es una travessa circular d’uns 110 kilòmetres, amb inici a Moià, i que voltant gran part de la Comarca del Moianès torna a Moià, després d’arribar a Sant Quirze de Safaja i L’Estany.
Sender circular que transcorre per zones poblades de fagedes i pinedes on el caminant respira aromes silvestres i es sent acompanyat per la fressa de l'aigua de petits torrents al llarg del camí. El GR també passa per les poblacions de Calders, Granera, Castellterçol i Castellcir.
Aquesta travessa està dividida en 6 etapes, que son les següents:
GR 177.1 - Els Rojans-Calders
GR 177.2 - Els Rojans-Sant Joan d’Oló
GR 177.3 - Castellcir-Castellterçol

L’itinerari d’aquesta cinquena etapa del GR es “lineal”, d’aproximadament 18,5 km, amb un desnivell positiu d’uns 385 metres, que hem fet en una mica menys de quatre hores de marxa efectiva. Excursió feta el dia 15/11/2019.
Per fer aquesta etapa, hem utilitzat dos cotxes, deixant un al final del tram i anant amb l’altre al principi, a Castellcir.
Iniciem la caminada deixant Castellcir direcció Nord, seguint les marques blanc-i-vermelles de “GR”, que en aquesta etapa estan prou bé, tant a nivell de “pintura” com de col·locació.
El traçat d’aquesta etapa transita en tot moment per amplies pistes forestals, tot i que en alguns kilòmetres estan asfaltades o cimentades.
El Sender, en còmoda i suau pujada fins arribar al Mas Nualard, ens porta a passar per un parell d’ermites, la de la Mare de Déu del Pilar, adossada a la Masia de Taiadella, i la de Santa Coloma Sasserra. També travessem la bonica població de Collsuspina amb l’Església parroquial de la Mare de Déu dels Dolors.
Un cop arribats a l’esmentat Mas Nualard, el camí gira a direcció Oest combinant suaus baixades amb còmodes pujades, fins arribar, després de passar a tocar del Dolmen de Puig Rodó, al Collet de Cantallops on comença la baixada definitiva cap a l’Estany, punt final de l’etapa.

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)