ACTIVITAT FETA EL DIA 04 DE NOVEMBRE

PUJADA A EL MONTSIANELL (100 CIMS)
Des d’Amposta

Itinerari “circular" d’aproximadament 11 km, amb un desnivell positiu d’uns 271 metres, que hem fet en dues hores i mitja de marxa efectiva. Excursió feta el dia 4/11/2019.
Iniciem l’excursió a Amposta, en concret sortim des de l’Hotel HCC Montsià, on hem arribat després de fer un tram del GR 92.
Comencem a caminar seguint l’Avinguda de la Ràpita direcció Sud, fins arribar, després de tombar pel Carrer de Sant Cristòfol, a la Plaça del Teixidor, ja pràcticament a les afores de la població. Aquesta primer part de la caminada, serà també la tornada després d’assolir el cim.
Continuem direcció Sud, creuant la carretera C-12 i comencen a pujar, tot i que de forma molt suau, seguint una agradable pista forestal, que deixem cap a la dreta desprès de travessar el Barranc de l’Oriola.
A partir d’aquí, la pujada es fa una mica més pronunciada, sense cap problema, arribant de seguida a l’Ermita de la Mare de Déu de Montsià. Seguim per còmoda pujada fins que deixem la pista continuant per un corriol que ara s’empina de forma considerable fins arribar al “100 Cims” de la jornada, El Montsianell (293 m), on trobem una gran figura del Sagrat Cor.
Cal ressaltar que durant la darrera part de la pujada, hem hagut de salvar un petit tram, d’un parell de metres, grimpant per una roca força vertical.
Havíem decidit fer la baixada del cim per la part Nord-est de la muntanyeta, on trobem unes marques vermelles que ens indiquen el camí. Les comencem a seguir i al poc veiem que aquesta primera part de la baixada es una mica més complicada que el camí de pujada, ja que els trams amb una verticalitat que requereix l’ajuda de les mans son més i més llargs. De totes maneres seguim avall per aquesta part, les marques vermelles continuen ajudant-nos a seguir el sender, havent de posar “cul a terra” en alguna ocasió.
Finalment el desnivell es suavitza una mica i de seguida arribem a la part planera de la tornada, que després de creuar l’esmentada carretera C-12 per un punt diferent, ens porta a la entrada d’Amposta i tot seguit arribem al punt de sortida, al Hotel HCC on pernoctarem per seguir a l’endemà amb el GR 92.

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)