ACTIVITAT FETA EL DIA 19 D'AGOST

PUJADA AL PUJOL DE LA MATA (100 CIMS)
Des del Coll d’Estenalles

Itinerari “circular" d’aproximadament 7 km, que hem fet en una mica menys de dues hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’aparcament del Centre d’informació del Coll d’Estenalles, a la carretera BV-1221 que puja de Matadepera. Aquesta volta pels contraforts del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, que ens permet assolir un nou “100 Cims”, no segueix cap sender abalisat tot i que no representa cap gran problema de seguiment, tret de l’inici del tram de tornada, on algunes fites de piles de pedres despisten una mica, de fet nosaltres per error hem deixat el camí que volíem seguir i hem anat a retrobar-lo travessant pel dret. També cal esmentar que la proximitat final a les parets del cim han produït alguna distorsió en la senyal del GPS, encara que el camí porta sense problemes a la darrera pujada “vertical” per assolir el cim.
Hem començat a caminar des del mateix aparcament on hem deixat el cotxe, anant a buscar el traçat del GR 5, que hem seguit de pujada fins la Bassa de la Mata, on hem canviat de direcció girant a la dreta, començant un tram de baixada que més endavant ens porta a creuar el Torrent del Roure del Parrat, molt abans hem deixat a la dreta el camí pel que tornarem.
Després del Torrent comencem l’ascensió al cim, seguint la pujada ara força pronunciada, fins que arribem a peu de les roques que formen el propi pic, on trobem una foradada que ens permetria creuar a l’altra vesant del cim. Voltant cap la dreta arribem a la petita zona de pujada “vertical” on hi ha unes grapes metàl·liques fitxades a la roca que faciliten la pujada, tot i que es pot fer una mica complicat.
Superada aquesta darrera zona “vertical”, s’arriba al cim del Pujol de la Mata (770 m), petit espai planer sense cap senyal específica de “cim”, inclòs en el llistat dels “100 Cims” de la FEEC. La baixada la fem pel mateix lloc, cal extremar la precaució en la zona de les grapes metàl·liques, fins arribar a un petit descampat o deixem el sender pel que hem pujat per agafar un altre cap a l’esquerra, aquí es on hem trobat les piles de pedres que ens han donat una indicació equivocada.
Corregit el “despiste”, hem retornat al camí que volíem seguir i que sense més problemes ens torna a la Bassa de la Mata. La baixada final fins l’aparcament, la fem per l’ampla pista que ve de la masia de la Mata, que transcorre més o menys paral·lela al traçat del GR 5 pel que hem pujat.
Finalment arribem al cotxe que havíem deixat aparcat, on donem per acabada l’excursió matinal d’avui.