ACTIVITAT FETA EL DIA 08 D'AGOST

PUJADA AL PUIGGRACIÓS (100 cims)
Anant del Figaró a la Garriga pels Cingles de Bertí.

Itinerari “lineal" d’aproximadament 18 km, amb un desnivell positiu de 770 metres, que hem fet en unes quatre hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació de tren del Figaró, on hem arribat des de Barcelona amb un tren de la línia R3 de Rodalies.
Un cop a l’estació, seguint les indicacions del “PR-C 33”, anem cap al Nord, seguint un carrer més o menys paral·lel a la via del tren, fins que, un cop acaben les darreres cases del poble, la travessem per començar a pujar, de forma decidida, direcció Ponent.
La pujada es manté amb un desnivell prou còmode fins arribar a l’espectacular paratge de les Dues Germanes (impressionant formació rocallosa) on també trobem el Salt del Prat. Passat aquest indret la pujada es relaxa una mica fins que després del Coll de la Pedra Dreta torna a pujar de forma important per salvar el Grau de la Trona i de seguida arribar a la part alta dels Cingles der Bertí, on trobem el traçat del “GR 5”, que seguim uns 2,5 km direcció Sud deixant-lo cap a l’esquerra i continuant per PR-C 33 inicial, que havíem deixat en la travessa dels Cingles.
Seguint el traçat d’aquest PR-C baixem el Grau Mercader i enfilem el camí cap a el Santuari de Puiggraciós, tot i que una mica abans d’arribar-hi trenquem a la dreta per iniciar la pujada al Cim del Puiggracios (808 m), Cim inclòs en el llistat del “Repte dels 100 Cims” de la FEEC.
La baixada del Cim la fem tornant pel mateix camí, que pràcticament en porta directes al Santuari.
Deixem el Santuari per una amplia pista, apta per vehicles, direcció al Serrat de l’Ocata. En aquesta pista trobem un petit enrenou entre les senyals del PR-C 33 sobre el terreny i el trakc d’aquest mateix PR-C de la FEEC, el track ens fa seguir per la pista i les marques blanc-i-grogues ens indican que deixem la pista per un sender cap a l’esquerra.
Nosaltres decidim seguir el track que portàvem continuant per la pista fins arribar a les primeres cases de l’urbanització “el Serrat de l’Ocata” on trenquem a l’esquerra baixant per un corriol, pràcticament una torrentera, fins arribar a una pista que, amb petits canvis de sentit, ens porta fins la Garriga.
Arribem a la població per l’Oest, on es troba el Cementiri Municipal. Creuem l’autovia C-17, per un pas soterrani, i de seguida estem al pont que ens permet pasar el Riu Congost. Finalment, travessant la població de Oest a Est, arribem tot seguit a l’estació del tren, on acabem la caminada i podem agafar tren de tornada a Barcelona.