ACTIVITAT FETA EL DIA 15 D'AGOST

DOS 100 CIMS DES DE JOSA DEL CADÍ
Pujada a la Torreta del Cadí i a El Cadinell

Itinerari de “anada/tornada" amb bifurcació, d’aproximadament 15,5 km, amb un desnivell positiu de casi 1550 metres, que hem fet en unes sis hores i quart de marxa efectiva.
La valoració de “difícil” be donada per la primera part de la pujada a la Torreta del Cadí, després de deixar el Coll de Jovell, ja que trobem un molt fort desnivell, pugem uns 800 metres en un parell de kilòmetres, i a més a més amb llargs trams d’un terra de molta pedra solta i descompassada. Cal extremar les precaucions, especialment a l’hora de la baixada, no convé tenir presa.
Iniciem la caminada deixant el cotxe a l’aparcament que trobem a peu de carretera a l’esquerra, nosaltres veiem de Gósol, abans de pujar al poble. En aquest mateix aparcament trobem el traçat del GR 150-1 que seguirem fins a dalt de la carena del Cadí.
La primera part la fem pujant amb un desnivell en general força considerable, però assumible, primer per una pista, que de seguida deixem per un camí que passa per davant de l’ermita de Sant Maria. Després d’uns dos kilòmetres pel sender, tornem a trobar la pista que inicialment havíem seguit, que ja ens porta fins el Coll de Jovell, on trobem un vehicle, tot i que a nosaltres ens sembla una pista “justeta” per cotxes.
En el Coll es bifurca la ruta que tenim prevista, a la dreta, seguint el traçat del GR, pugem a la Torreta del Cadí, a l’esquerra, per corriols no gaire fressat pel mig del bosc, pugem a El Cadinell. Nosaltres comencem pel “plat fort”, anem a la dreta ja d’entrada amb forta pujada, primer per un zona de prats amb algun arbre i arribant de seguida una un llarg tram rocallós amb molta pedra solta. Ja pujant comencem a veure que la baixada no serà fàcil.
Després d’una bona estona pujant, ja a prop de la carena, el desnivell es suavitza una mica, fins que arribem a dalt de tot i seguim carenant, ara cap a Ponent, amb un traçat pràcticament pla. En aquets punt hem deixat el GR 150.1, que segueix a la dreta cap a Coll de Pal.
Carenant, veiem els penya-segats de la cara Nord del Cadí a la nostra dreta, el sender no es especialment aeri, però la “caiguda en vertical” impressiona una mica. El primer “100 Cims” del dia, la Torreta del Cadí (2562 m), ens queda just al front, i l’assolim sense cap esforç ja que es troba quasi al mateix nivell pel que arribem caminant. El Cim si que queda a tocar del penya-segat, no representa cap perill si es te cura del caient, però convé extremar la precaució.
La tornada al Coll de Jovell la fem seguint el mateix recorregut emprat per pujar. Com queda dit cal anar ben calçat i no tenir presa per baixar, en el nostre cas hem trigat més en la baixada que per pujar.

Un cop de retorn al Coll, seguim cap al segon 100 Cims del dia, aquest molt més “lleuger, ens toca pujar uns 300 metres, que farem seguint el track que portàvem, per corriols no gaire definits pel mig dels bosc. Acabant el arbres, girem a l’esquerra arribant amb facilitat al El Cadinell, 100 Cims de la FEEC no gaire definit, tot i que senyalitzat amb una pila de pedres, una d’elles amb el nom del cim pintat, i un pal.
Baixem del cim seguint el mateix traçat pel que hem pujat i un cop de nou al Coll de Jovell, tornem a l’aparcament de la Josa del Cadí, seguint igualment el camí de pujada.