ACTIVITAT FETA EL DIA 13 D'AGOST

TURÓ DE L’ESCLETXA (100 cims)
Pujada al Turó de l’Escletxa des de l’estació de Rodalies de Castellbell i el Vilar-Monistrol de Montserrat

Itinerari “circular" d’aproximadament 9,5 km, que hem fet en una mica menys de dues hora de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació de tren de “Castellbell i el Vilar-Monistrol de Montserrat” de la línia R4 de Rodalies, no confondre amb les estacions dels FGC.
Aquesta camina “matinal” té tres parts clarament diferenciades: l’inici i final que passa per carretera asfaltada; la pujada fins el Cim que farem per pista; la baixada que es fa per corriols, en alguns trams no gaire fressats, i tenint en compte que tota la ruta es fa sense cap tipus de senyalització específica, tot i que amb un bon mapa o GPS amb el track corresponents, no representa cap problema.
Iniciem l’excursió seguint la carretera d’accés a l’estació, que deixarem a l’arribar davant del Cementiri de la població, on agafem una pista cap a la dreta, que ens permet passar per sota de les vies del tren i del traçat de l’autopista C-16.
Tot just a l’altre banda de l’autopista veiem a la dreta el camí pel que retornarem després de fer el cim, de pujada continuem rectes per la pista que seguíem, que després de salvar el torrent del Rasot del Puig i de fer diverses ziga-zagues, sempre amb un desnivell força assumible, ens deixa a peu del Turó de l’Escletxa (447 m), 100 Cims objectiu de la caminada, al que accedim deixant la pista per la dreta i seguint per corriols força “difuminats”.
Per baixar ho fem també per corriols no gaire definits, tot i que més avall comencen a estar més marcats, fins que arribem a tocar de la tanca de l’autopista on de nou trobem una pista, que ens porta a la cruïlla que hem identificat en la pujada, i des de aquí, tornem a l’estació on hem començat seguint de nou la carretera. Un cop a l’estació podem agafar el tren (Rodalies R4) per tornar, en el nostre cas, a Barcelona.