ACTIVITAT FETA EL DIA 30 D'OCTUBRE

CAMÍ DEL NORD O DEL CANIGÓ (GR 83-Catalunya)
ETAPA 6 -  de Les Planes d’Hostoles a Olot

L’itinerari d’aquesta sisena etapa es “lineal" d’unes quatre hores i mitja de marxa efectiva.
Iniciem la jornada a la parada d’autobusos de les Planes d’Hostoles, a l’alçada del kilòmetre 55 de la carretera “C-63”, al mig del poble. Per arribar aquí des de Barcelona, hem agafat primer el tren fins a Girona i des de allà el bus de la TEISA, ruta Girona-Olot per Amer.
Comencem a caminar seguint la mateixa carretera direcció Olot, abans hem esmorzat a la acollidora Fonda Arnau, un lloc molt acollidor, amb bon servei i bona taula.
Després de caminar per la carretera uns pocs centenars de metres, un cop passat el pont sobre el Riu Brugent, just al acabar les darreres cases, trenquem a la dreta pel Camí de Cogolls seguint les conegudes marques del GR 83.
Cal esmentar, que en l’etapa d’avui, aquestes marques blanc-i-vermelles, que en els trams precedents havien estat força ben ubicades i adequadament visibles, no estan tant bé com seria desitjable, ja que en molts punts es troben a faltar i en altres estan molt desdibuixades. Això fa que per seguir de forma segura el traçat d’aquest tram es faci poc menys que indispensable tenir a ma un bon mapa o fe servir un dispositiu de localització (GPS) amb el “track” de l’etapa.
Ja avançant pel Camí de Cogolls, la ruta, que en els primers 4,5 kilòmetres transita per carretera asfaltada, comença a pujar de forma sostinguda, i no ho deixarà de fer fins assolir, més o menys sobre el kilòmetre 10, la Collada de la Fontpobra (877 m) màxima alçada del dia.
Aquest primer tram de l’etapa ens porta a passar a tocar per diverses masies i altres llocs remarcables, com la can Llober, Vistalegre, l’ermita de Sant Pelegrí, can Tupí i altres, fins arribar a Sant Cristòfol, conjunt de cases amb l’Església i la Rectoria. Aquesta carretera, també passa a tocar d’alguns els coneguts Gorgs i Salts de les Planes d’Hostoles, com el del Molí dels Murris.
Un cop passat Sant Cristòfol, la pista asfaltada arribar a la masia de l’Hoste, on s’acaba i comença un tram de pujada més marcada, ara ja per sender de terra i força pedregós, que ens porta fins a un petit pla, el pla de l’Estanyol, on es creua pel ben mig de la masia de l’Estanyol d’Avall, menció especial i gracies al Joan que ens ha ajudat a passar controlant els diversos gossos que per allà hi havia, i una mica més amunt passem a prop de la masia de l’Estanyol d’Amunt.
Ara la ruta, ja en la zona volcànica de la Garrotxa, volta el Volcà de Can Tià, i el terra de la pista que seguim es torna molt més negre. Trepitjarem aquest terra volcànic fins quasi arribar a Can Bassols, ja en franca baixada, un cop superada la Collada de Fontpobra. Passada aquesta masia el traçat del GR 83 s’uneix al del GR 2, procedent de Besalú i Santa Pau, i ambdós GR’s seguiran junts fins arribar a peus del Volcà del Puig Jordà, on el “2” segueix cap al Oest i nosaltres pel “83” directament cap al Nord, a travessar la Fageda d’en Jordà, que ja portàvem vorejant feia una estona.
Al sortir de la Fageda el camí torna a agafar una pista asfaltada, que ja ens condueix fins a Olot, on, pel Pont de les Mores, creuem el Riu Fluvià que seguim cap a la dreta pel seu marge esquerra, fins que despès d’un parell de meandres el deixem pel Carrer del Fluvià que ens porta directament a l’estació d’autobusos d’Olot, punt i final d’aquesta sisena etapa de la Ruta.
Aquí a Olot tenim dues opcions per tornar a Barcelona, segons gustos i horaris: la combinació de bus/tren, primer TEISA fins a Girona i després tren R11 a Barcelona, o la possibilitat d’agafar només bus, també TEISA que ens porta a Barcelona sense combinacions.