ACTIVITAT FETA EL DIA 12 DE NOVEMBRE

CAMÍ DEL NORD O DEL CANIGÓ (GR 83-Catalunya)
ETAPA 7 - d’Olot a Beget

L’itinerari d’aquesta setena etapa es “lineal" i llarg, una mica més de set hores de marxa efectiva, nosaltres vam estar més de buit en total.
Per aquesta etapa, donat que el recorregut es llarg (més de 28 km), amb un bon desnivell (1.600 m. en total) i que ara el dia no es gaire llarg, hem decidit arribar a Olot el dia anterior i dormir-hi allà, per poder començar a caminar a quarts de buit, quan comença a sortir el Sol, ja que desplaçant-nos des de Barcelona el mateix dia, no podíem iniciar la ruta fins les 10 i hi havia el perill de que es fes fosc abans d’arribar a destí.
Comencem la jornada a la Plaça Major d’Olot, a tocar del Hostal la Vila on hem passat la nit, anant d’entrada a buscar el punt d’inici, segons el track de la FEEC, d’aquesta etapa del GR 83. Aquest punt resulta estar a la confluència dels carrers de la Verge de Fàtima i Pere Bretcha, on no hi trobem res “d’especial”, tot i que això ens ha permès passar per per bonics carrers del centre de la Vila.
Un cop al punt d’inici “oficial” de l’etapa, desfem una mica en camí i tornem a travessar Olot, passant ara a prop del Riu Fluvià per de seguida sortir de la població, seguint el Camí de les Feixes que ens porta a creuar entre dos dels volcans de la ciutat, el Montsacopa i el de la Garrinada.
Ja a les afores, creuem, pel Pont de Curant, la Riera de Bianya i comencem a pujar fins el primer Coll de la jornada, el de Passa-serres (783 m), molt a prop del Puigventós. La primera part de la pujada es fa per pista asfaltada, fins arribar a l’encreuament que ens portaria a Sant Martí de Capsec, després la ruta comença a enfilar-se de forma més significativa i ara per pista forestal.
Un cop superat el Coll, baixem per la pista que ens porta a la Val del Bac, a l’alçada de l’antic  edifici de l’Hostal que te el nom de la Vall, on, tot i trobar-lo tancat, recuperem forces menjant i descansant una mica al costat de la font que hi trobem al davant.
Deixem l’Hostal per creuar la Riera de la Vall, pel Pont del Ferrer, i comencem la segona pujada de la jornada, ara transitant de forma bàsica per corriols, que, després de passar per davant de les parets de l’Engorjat del Bosc del Quer i per la masia del Seguer de Pera, ens porta al Coll de Sagordi (789 m) primer i a continuació, planejant amb lleugera pujada, fins el Coll del Salomó (793 m) punt culminant de la jornada.
Ara ja només queda baixar cap a Beget, tot i que l’últim kilòmetre i mig tornarem a pujar, transitant inicialment per pistes forestals i corriols i finalment per una de les carreteres d’accés al Poble, en concret per la que ve d’Oix.
Arribem a Beget, punt final de la jornada, deixant la carretera i agafant la pista que passa per davant del cementiri, que ens porta directament a la plaça on trobem l’església de Sant Cristòfol i on acabem aquesta llarga caminada.
Abans haurem passat per davant del Mas la Cabanya, establiment de turisme rural on soparem i passarem la nit per continuar a l’endemà amb la vuitena etapa de la Ruta, ja que la possible comunicació de tornada a Barcelona es fa complicada, realment no hi ha cap tipus de transport públic, més enllà de telefonar a un taxi de Camprodon perquè ens vingués a buscar.
El Mas la Cabanya resultar ser molt acollidor, amb un sopar més que correcte i on hem pogut descansar confortablement per recuperar-nos de cara a la exigent jornada del dia següent.