ACTIVITAT FETA EL DIA 25 D'ABRIL

TRAVESSA DE LA COSTA BRAVA
Etapa 10 –SANT FELIU DE GUÍXOLS-TOSSA DE MAR

La Travessa de la Costa Brava es una ruta que segueix bàsicament el traçat del GR 92, tot i que alguns trams has estat modificats i es deixa el traçat de GR per transitar per paratges, especialment platges o cales, pels que la ruta “oficial” no hi passa.
La Travessa creua la Costa Brava de Nord a Sud, començant a Portbou, a l’Alt Empordà i finalitza a Blanes, a la comarca de la Selva, després de caminar, en onze jornades, més de 220 km.
La desena etapa ens porta de l’estació d’autobusos de Sant Feliu de Guíxols a la de Tosa de Mar, seguint en tot moment el traçat del GR 92.
Des de Sant Feliu la Ruta s’endinsa cap a la Serralada de les Comes seguint la Riera del mateix nom, de fet aquesta etapa transcorre íntegrament allunyada de la primera línia de costa. Després de passar de diversos masos i cases aïllades, arriben a la urbanització la Casa Nova, que travessem de Est a Ost, per seguir; sense deixar de pujar des de la sortida, per una pista fins al Puig de les Cols.
A partir d’aquest Puig el traçat planeja durant un parell de kilòmetres per després pujar de nou fins passat l’alt de Montagut. On s’assoleix l’altura màxima de la jornada, 484 metres. Seguidament la pista comença a davallar de forma continuada, amb algun tram amb un bon desnivell, fins arribar al Torrent de Montllor ja a l’entrada de Tossa de Mar.
Un cop a la població continuem seguint el Torrent per l’Avinguda de Catalunya, per deixar-lo cap a la dreta una mica abans d’arribar a la Plaça de les Nacions sense Estat, on trobem l’estació d’autobusos, punt final de la jornada.