ACTIVITAT FETA EL DIA 03 D'ABRIL

RUTA DEL TER – 10a JORNADA
Torroella de Montgrí-La Gola del Ter-L’Estartit-Torroella de Montgrí

La Ruta del Ter és una travessa, proposada pel Consorci del Ter, que segueix, més o menys, el recorregut del riu Ter.
El Ter neix a Ulldeter, a uns 2.400 metres d'altitud, al peu d'un antic circ glacial delimitat per cims relativament propers als 3.000 metres, com el Bastiments, el Gra de Fajol o el Pic de la Dona entre altres. Transcorre per les comarques del Ripollès, Osona, Selva, Gironès i Baix Empordà, fins a desembocar a la mar Mediterrània a prop de l'Estartit, després de recorre uns 208 km.
El recorregut a peu de la Ruta del Ter es de més de 200 km, que hem plantejat fer en 10 jornades, repartides setmanalment, incloent-hi alguns trams “extres” per facilitar l’accés a algunes de les etapes.
Aquesta desena i última etapa ens porta de Torroella de Montgrí a la Gola del Ter, punt final de la Ruta del Ter, tot i que, per logística de transport, hem convertit el recorregut en “circular”, tornant a Torroella per l’Estartit, tot plegat amb un recorregut d’aproximadament 16 km, que hem fet tot just en tres hores i quart de marxa efectiva.
Comencem l’etapa a l’estació d’autobusos de Torroella de Montgrí, on vàrem acabar l’anterior i també acabarem aquesta. Primer, baixant per la “rambla” del poble, anem a buscar el traçat de la Ruta del Ter a tocar del Riu, seguint-lo, de forma fàcil i còmoda, fins la desembocadura, “la Gola del Ter”, on les aigües arriben mansament al Mar.
Després, iniciem la volta de tornada, arribant fins l’Estartit per la platja, davant de les Illes Medes, i aprofitant per visitar la “Bassa de Fra Ramon” bonic espai protegit de aiguamolls amb un ptit estany. Un cop al poble, tornem directament cap al punt d’inici/final de l’etapa, per una pista coneguda com “Camí Vell de Torroella de Montgrí a l’Estartit”, que ens deixa a tocar de l’estació d’autobusos, on acabem, no només l’etapa, sinó que també la Ruta que vàrem començat fa deu jornades al Pirineu.