ACTIVITAT FETA EL DIA 09 D'ABRIL

TRAVESSANT COLLSEROLA, DEL PAPIOL A MONTCADA I REIXAC
Pel PR-C 35 i pujant a dos “100 cims” del catàleg de la FEEC (Puigmadrona i Turó de la Magarola)

Itinerari “lineal” d’aproximadament 6 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació de Rodalies de la línia “R4” al Papiol, arribant de seguida, a peu de carretera, al començament del traçar del “PR-C 35”, sender de petit recorregut catalogat per la FEEC que travessa Collserola, bàsicament per pistes de muntanya, tot i que també creua algunes urbanitzacions.
El camí comença d’entrada a pujar de forma no gaire dura, però sí que continuada, fins arribar, amb un últim tram més costerut, a cim del Puigmadrona (342 m), primer “100 cims” de la jornada. Després de baixar d’aquest primer cim, el traçat va més o menys planejant, tot i que amb constants “tobogans”, fins abans d’arribar a les urbanitzacions de la Floresta, on torna a pujar de forma bastant continua, fins assolir el punt més elevat de la jornada, a l’alçada del Coll de la Vinassa, ja molt a prop del segon “100 cims”, el Turó de la Magarola (430 m), impressionant talaia amb magnifiques vistes de la ciutat de Barcelona.
Des de aquí, seguint les ara bones indicacions del PR-C 35, s’arriba, pràcticament de baixada tret d’algun repetjó, a destí, l’estació de Rodalies, també línia R4, de Montcada i Reixac-Manresa, on poem agafar el tren per tornar, en el nostre cas, a Barcelona.