ACTIVITAT FETA EL DIA 30 DE SETEMBRE

GR 96 - CAMÍ ROMEU A MONTSERRAT - Etapa 2
De Rubí a Vacarisses

El GR 96 també conegut com el camí “Romeu a Montserrat“ es una travessa d’uns 57 kilòmetres, de Barcelona, en concret de Vallvidrera (Peu de Funicular), al Monestir de Montserrat.
Es tracta d’un sender de llarga tradició històrica, molt transitat antigament pels romeus que pelegrinaven cap a Santiago de Compostel·la i feien parada a la muntanya sagrada de Montserrat. De fet, hi ha notícies documentades des del 1342, per unes reformes ordenades pel rei Pere III el Cerimoniós. La ruta s'estén al llarg de més de 57 quilòmetres, majoritàriament per la comarca del Vallès Occidental. Els seus punts més atractius són el parc de Collserola, amb el pantà de Vallvidrera, i el Parc Natural de la Muntanya de Montserrat. A més, travessa, entre d'altres, les ciutats de Terrassa i Rubí. Nosaltres hem afegit també baixar caminant fins a Monistrol, per agafar directament el tren dels FGC cap a Barcelona, en aquest cas seguint un tram de la quarta etapa del GR 5, tot i que el traçat “oficial” del GR 96 acaba al Monestir.
Aquesta travessa està dividida en 3 etapes, que son les següents:
Etapa 1 - Vallvidrera-Rubí
Etapa 2 - Rubí-Vacarisses
Etapa 3 - Vacarisses-Monestir de Montserrat + tornada a Monistrol de Montserrat (seguint el GR 5/e4)

Dades bàsiques de la SEGONA ETAPA del GR 96:
- Recorregut: Rubí-Vacarisses
- Tipus de traçat: Lineal
- Tipus de camí: Bàsicament pistes forestal, algun corriol i molta pista i carrers asfaltats
- Desnivell pujant: 625 m
# Travessa de Rubí perfectament senyalitzada
# Coincidència amb el traçat del GR 6 en la zona de les Martines
# Travessa de Terrassa seguint la Riera del Palau
# Atenció al perillós creuament de la carretera C-58 i continuació pel voral de l’esquerra
# L’atenció a la perillositat de la carretera pot fer no veure el corriol a l’esquerra pel que la deixem, WP colocat
# Hem fet l’etapa “oficial” uns pocs centenars metres més llarga, fent els que de Rubí, per facilitat de logística de connexió amb Barcelona, no vàrem fer de l’etapa 1