ACTIVITAT FETA EL DIA 03 DE SETEMBRE

GR 177 /e1 - DE MOIÀ A CALDERS
Ruta circular del Moianès

El GR 177, Ruta Circular del Moianès, es una travessa circular d’uns 110 kilòmetres, amb inici a Moià, i que voltant gran part de la Comarca del Moianès torna a Moià, després d’arribar a Sant Quirze de Safaja i L’Estany.
Sender circular que transcorre per zones poblades de fagedes i pinedes on el caminant respira aromes silvestres i es sent acompanyat per la fressa de l'aigua de petits torrents al llarg del camí. El GR també passa per les poblacions de Calders, Granera, Castellterçol i Castellcir.
Aquesta travessa està dividida en 6 etapes, que son les següents:
Etapa 1 - Moià-Calders
Etapa 2 - Calders-Granera
Etapa 3 - Granera-Castellterçol
Etapa 4 - Castellterçol-Castellcir
Etapa 5 - Castellcir-L’Estany
Etapa 6 - L’Estany-Moià

L’itinerari d’aquesta primera etapa del GR es “lineal”, d’aproximadament 18,5 km, amb un desnivell positiu d’uns 275 metres, que hem fet en quasi quatre hores de marxa efectiva. Excursió feta el dia 3/09/2019.
Cal destacar que entre el track a la web de la FEEC (a 2/9/19) i la senyalització sobre el terreny, hi ha dues diferencies a considerar:
-              El punt d’inici de l’etapa es troba a la cruïlla del Carrer Sant Pere amb el Carrer del Castell de Clarà de Moià, no al Carrer Comerç amb la Carretera C-59, al ben mig del poble, com indica el track de la FEEC
-              A la cruïlla de pistes, passat el kilòmetre 14 (que hem marcat amb un WP) el track de la FEEC va a la dreta, la senyalització al lloc indica clarament a l’esquerra
Nosaltres hem decidit, tant en un cas com en l'altre, seguir les indicacions que hem trobat sobre el terreny.
Donat que la possibilitat de fer aquesta etapa desplaçant-nos des de Barcelona amb transport públic no es gaire factible, hem hagut de utilitzar dos cotxes, deixant un al final del tram i anant amb l’altre al principi.
Un cop aparcats, sense problemes, hem començat a caminar, en el punt indicat, anant a buscar la carretera N-141c seguint el Camí Ral de Manresa i a continuació una pista de terra que ens porta fins l’asfalt, que creuem i seguim uns pocs metres fins trencar a l’esquerra per una ampla pista cimentada.
Aquesta pista passa a tocar de les instal·lacions del Club de Golf Montbrú-Moià i més endavant, arribant a les instal·lacions ramaderes de Serramitja deixa d’estar cimentada. Seguim la ruta, suficientment marcada, baixant fins arribar a la Riera de l’Om, després d’haver passat per les instal·lacions de la Coma i l’ermita de la Mare de Deu del Consol.
Passada la Riera comença una pujada no gaire exigent, tret d’un tram a l’altura del kilòmetre 13 de la travessa que té força desnivell, que ens porta fins l’esmentada cruïlla amb la informació FEEC vs Senyalització divergent. Un cop decidit que seguíem cap a l’esquerra, retrobem el traçat “FEEC” davant de la masia Reixac, i des d’aquí seguim còmodament per pista forestal fins arribar a Calders, on donem per acabada l’etapa just on havíem deixat el primer cotxe, en la zona d’aparcament a l’entrada del poble.