ACTIVITAT FETA EL DIA 2 D'ABRIL

DOS “100 CIMS” DES DE LA COLLADA DE BRACONS
Puigsacalm i Puig de les Àligues

Itinerari “Circular" d’aproximadament 14,5 km amb més de 700 metres de desnivell positiu, que hem fet en una mica més de quatre hores i mitja de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió aparcant a la Collada de Bracons i comencem a caminar des de la mateixa carretera, pujant unes roques direcció Nord, per trobar de seguida el primer pal indicador.
Seguim el camí, sempre en pujada, fins arribar a la Collada de Sant Bartomeu, on trobem a l’esquerra el sender que seguirem en la baixada per anar al segons “100 cims” del dia, tot i que nosaltres seguim a la dreta en direcció al Puigsacalm, al que arribem sense cap problema seguint les senyals del camí i marques grogues.
L’ascensió per la ruta que hem seguit, una més allunyada de la cinglera que altres, es fa de forma fàcil i sense cap dificultat.
Un cop assolit el primer “100 cims” de la jornada, Puigsacalm (1.514 m), desfem el camí fins tornar al Coll de Sant Bartomeu i agafar l’estret sender que ja havíem vist a la pujada. Aquest sender va planejant, amb tendència de baixada, direcció Sud-oest, fins arribar al coll de la Coma, abans haurem passat pel Coll de Gallina i el de Joan.
Un cop al Coll de la Coma, canviem completament de direcció, agafant un camí cap al Est que ja ens porta directament al Puig de les Àligues. Aquest camí presenta un parell de curts trams amb una certa dificultat per el desnivell a superar, tot i que sense gaire risc ni “exigència tècnica”.
Després de fer una darrera grimpada per salvar uns dos metres de roca, s’arriba al segon “100 cims”, el Puig de les Àligues (1.344 m), cim petit i força estret.
Deixem el cim desfent el camí de pujada fins passat el Coll de la Coma, per agafar un corriol que en còmoda baixada ens porta, direcció Oest, fins la carretera de la Collada de Bracons, a dos kilòmetres escassos d’on hem deixat el cotxe. Ja només ens queda seguir la carretera fins tornar a la Collada on donem per acabada la ruta.