ACTIVITAT FETA EL DIA 08 D'ABRIL

GR 2 - DE LA JONQUERA A SANT ADRIÀ DE BESÒS
Etapa 11 - Aiguafreda-La Garriga

Travessa d’uns 220 kilòmetres, des de la Jonquera (Alt Empordà) fins a Sant Adrià de Besòs (Barcelonès), que seguint el traçat del GR 2 recorre algunes de les raconades de més interès del quadrant nord-oriental de Catalunya. Indrets com la zona volcànica de la Garrotxa, les impressionants cingleres de Tavertet, la frondositat dels boscos de les Guilleries o la conca fluvial del Besòs. El sender també passa per algunes de les localitats més boniques del país: Besalú, Santa Pau, Rupit o Tavertet, un contrapunt cultural que complementa de manera perfecte l’evident interès excursionista i paisatgístic d’aquest gran recorregut.
Aquesta travessa està dividida en 13 etapes, que son les següents:
Etapa 11 - Aiguafreda-La Garriga
Etapa 12 - La Garriga-Montmeló
Etapa 13 - Montmeló-Sant Adrià de Besòs

Onzena etapa del GR 2 entre l’estació de tren d’Aiguafreda (Sant Martí de Centelles de la línia R3) y la de La Garrina, de la mateixa línia de Rodalies, en la que hem estat 2,5 hores de marxa efectiva per fer els 14 km i encaix del tram.
Iniciem la caminada a l’estació de tren de rodalies (R3) Sant Martí de Centelles, seguint les marques blanc-i-vermelles del GR, que transcorre pel carrer de l’Oller, a tocar de la mateixa estació. En aquest inici d’etapa, el recorregut del GR 2, que es coincident amb el del GR 5 (Senders dels Miradors, de Sitges a Canet, passant per Montserrat), ens condueix direcció Sud per sortir de la població.
Després d’uns 2,5 km, arribant al Torrent de Valldaneu, el GR 2 es separa del GR 5 que comença la seva pujada cap als Cingles de Bertí. El nostre GR 2 gira a l’esquerra, per anar a buscar el curs del Riu Congost, que ja no deixarem en tota la jornada, i que encara seguirem durant la propera etapa. De fet seguirem el Congost fins que a l’unir-se amb el Riu Mogent neix el Besós, Riu que també seguirem en la darrera etapa del GR fins la seva desembocadura al mar.
La primera part del seguiment del riu es fa per petits corriols emboscats, fins arribar a prop de la població de Tagamanent, on comencen a transitar per amples pistes. Després de creuar de Nord a Sud Tagamanent, passem pel petit nucli urbà de Santa Eugenia del Congost i arribem a Figaró, població que també creuem de Nord a Sud, sempre seguint el curs del Riu Congost, per a continuació arribar a La Garriga, població on entrem travessant el Riu pel pont del Carrer de Moranta i seguidament girar a la dreta per l’antiga carretera, fins arribar a la Plaça de les Nines, final de l’etapa “oficial” del GR 2, tot i que nosaltres seguim pel Carrer de Calabria fins girar a l’esquerra pel Passeig dels Til·lers i arribar, un cop passada l’Església de Sant Esteve, a l’estació de tren de La Garriga, punt final de la jornada, on agafarem el tren a Barcelona.