ACTIVITAT FETA EL DIA 20 DE FEBRER

GR 2 - DE LA JONQUERA A SANT ADRIÀ DE BESÒS
Etapa 3 - Lladó-Besalú

Travessa d’uns 220 kilòmetres, des de la Jonquera (Alt Empordà) fins a Sant Adrià de Besòs (Barcelonès), que seguint el traçat del GR 2 recorre algunes de les raconades de més interès del quadrant nord-oriental de Catalunya. Indrets com la zona volcànica de la Garrotxa, les impressionants cingleres de Tavertet, la frondositat dels boscos de les Guilleries o la conca fluvial del Besòs. El sender també passa per algunes de les localitats més boniques del país: Besalú, Santa Pau, Rupit o Tavertet, un contrapunt cultural que complementa de manera perfecte l’evident interès excursionista i paisatgístic d’aquest gran recorregut.
Aquesta travessa està dividida en 13 etapes, que son les següents:
Etapa 11 - Aiguafreda-La Garriga
Etapa 12 - La Garriga-Montmeló
Etapa 13 - Montmeló-Sant Adrià de Besòs

Tercera etapa del GR 2 entre les parades de bus de Lladó i Besalú, amb gairebé 5 hores de marxa efectiva per fer els 22 kilòmetres i escaig del tram.
Iniciem la caminada a la parada d’autobusos de Lladó, després d’haver agafat el tren (R11) des de Barcelona a Figueres i l’autobús de línia regular TEISA, de Figueres fins aquí.
La parada es troba al Est de la població i hem de travessar-la per sortir direcció Oest pel Camí de Lladó a Sant Martí Sesserres, que, en suau pujada pel mig de boscos, ens porta a aquest petit veïnat del municipi de Cabanelles.
Passat Sant Martí, el traçat comença a davallar fins arribar molt a prop de Can Cortada, on travessa la Riera de Sant Jaume per començar un nou tram de pujada, ara una mica més pronunciada, que ens portarà fins el punt culminant de l’etapa (414 m) pel mig dels Boscos de la Creu, a tocar del Noguer de Segueró, casa senyorial fortificada i amb la capella de Sant Teòfil.
Després d’un bon tram de pista asfaltada el recorregut arriba al poble de Beuda, que travessem e Nord-est a Sud-oest, per sortir per la carretera GIV-5234, que de seguida deixem cap a la dreta direcció a la zona de Palera, passant pel Monestir del Sant Sepulcre de Palera, datat al segle XI, i més endavant per l’església de Santa Maria de Palera, també del segle XI.
Finalment, després de passar més o menys a prop de diverses masies, l’Aulet, el Salt de la Palera o Can Viader, arribem a les rodalies de Besalú, travessant per sota de l’autovia A-26, pel Rec de Can Barraca, seguint la Riera de Capellada i entrant a la població per el Camp de l’Era, per acabar l’etapa a l’arribar a la Avinguda del President Lluís Companys, antiga carretera que travessava el poble, on trobem la parada de busos de Bewsalú. En aquesta parada podrem agafar el bus de la TEISA que, en el nostre cas, ens portarà a Girona per poder tornar a Barcelona agafant un altre tren de la línia R11.