ACTIVITAT FETA EL DIA 13 DE FEBRER

PUIGCABRER (100 CIMS)
Pujada des de l estació de tren de La Plana-Picamoixons

Itinerari “circular" d’una mica menys de 3 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació de tren (R14) de La Plana-Picamoixons, on hem arribat, en el nostres cas, després de dormir a La Selva del Camp ja que en el dia anterior vam aprofitar per fer un altre “100 Cims” de la zona, el Puig d’en Cama.
Seguim la carretera de porta fins el poble, que deixem cap a l’esquerra abans de creuar el pont sobre la riera. Comencem a pujar direcció Nord cap al “100 Cims” objectiu de la jornada, que veiem amb tota facilitat al nostre davant ja que està coronat per les restes d’una torre, Torre d’en Petrol, tot i que no seguirem les primeres indicacions que trobarem ja que hem preferit allargar una mica la caminada i pujar per la vesant Nord.
El traçat que seguim, sempre en pujada, es fa inicialment per una pista cimentada, que deixem abans de creuar el Torrent del Pedregal, per seguir pujant, ara per un corriol sense dificultats, fins voltar el Turó de Mas de Gínjol i seguidament baixar fins el Coll de la Sivina, on s’inicia la pujada directa per la cara Nord al Puigcabrer (524 m).
La baixada la fem per la vesant Est, inicialment per un estret corriol amb un important desnivell, que finalment desemboca en una còmoda pista forestal que ja ens porta a la pista cimentada per la que hem sortit del poble.
Un cop a la pista cimentada hem preferit tornar a Picamoixons per una altre camí, també asfaltat, que travessant per una plana amb oliveres i ametllers, en aquesta època de l’any ja florits, ens porta de nou a la carretera que ens permetrà tornar a l’estació de tren, on finalitzem la jornada, per esperar el tren que ens portarà de Barcelona.