ACTIVITAT FETA EL DIA 05 DE FEBRER

DE LA BISBAL D'EMPORDÀ A LLAGOSTERA
Travessant les Gavarres per els PR-C 103 i PR-C 198, pujant al Puig d'Arques (100 Cims FEEC)

Itinerari “lineal" d’una mica menys de 6 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a la parada de bus de la Bisbal d’Empordà, on hem arribat amb TEISA des de Flaçà on havíem arribat des de Barcelona amb tren (R 11).
D’entrada anem a buscar el Pont Vell, que travessa el Riu Daró al ben mig de la zona antiga de la Bisbal. Passat el riu trobem l’inici del recorregut PR-C 103, que seguirem durant tot el seu traçat fins arribar al Puig d’Arques. Cal ressaltar que les típiques senyals blanc-i-grogues dels “PR-C” ens acompanyaran de forma molt fàcil de seguir durant tota aquesta primera part de la travessa.
Sortim de la població seguint el Riu, que més endavant tornem a travessar, i no el deixem fins creuar la Riera de Pastells, afluent del Daró. En aquest punt agafem una clara direcció Sud i el camí comença a pujar, de forma mantinguda però còmoda, durant més de 7 kilòmetres fins arribar a la Font del Pinyol (440 m) on gira direcció Est pel voltar per la cara Nord, i seguidament per l’Est, el cim on es troba la torre del Radar meteorològic de Puig d’Arques.
De seguida, a la zona coneguda com Plans de Can Sabater, trobem el traçat del GR 92.1, que seguim uns metres direcció Oest, per deixar-lo pujant a la dreta per guanyar el Puig d’Arques (533 m), 100 Cims de la jornada. Un cop al cim, baixem cap al Oest fins trobar ràpidament un altre cop el traçat del GR, que ara seguim durant un parell de kilòmetres fins arribar al Coll del Matxo Mort, on el deixem per continuar la nostra ruta cap a Llagostera, ara seguint el traçat del PR-C 109, sender inclòs, sense track, en els llistats de la FEEC, però molt poc senyalitzat i en alguns punts molt poc “trepitjat”.
El traçat d’aquest segon PR-C ens porta, sempre de baixada i per còmodes pistes forestals, fins Llagostera, població a la que entrem per la banda Nord-est, per acabar el seu traçat a l’arribar a l’antiga carretera “C-65z”. Nosaltres seguim la carretera un centenar de metres cap a l’esquerra fins a trobar la parada del bus, punt final de la travessa, que ens podrà portar a Girona per agafar de nou la línia de tren R11 fins a Barcelona.