ACTIVITAT FETA EL DIA 02 D'AGOST

CIRCULAR DE LLANÇÀ
Pel Monestir de Sant Pere de Rodes i pujada a Sant Salvador de Saverdera (100 Cims de la FEEC)

Itinerari “circular" de aproximadament 5,5 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació del tren a Llançà (R11), que es troba quasi a nivell de mar (13 m), per començar a pujar cap al Monestir de Sant Pere de Rodes (520 m), seguint el traçat del GR 11.
La pujada comença tot just abandonem el poble pel final de l’Avinguda Antoni Margarits, i després d’uns 7 kilòmetres arribem al Monestir. Una mica abans, hem passat per les restes del poblat medieval de Santa Creu de Rodes, amb l’església de Santa Helena, aquesta en un bon estat de restauració.
Un cop al Monestir, deixem el traçat del GR 11 i agafem una forta pujada a la dreta, que es porta fins el 100 Cims de la jornada, el de Sant Salvador de Saverdera (682 m), on es troben les ruïnes del Castell de Sant Salvador.
Up cop assolit el cim, desfem el camí fins el Monestir, des d’on, sense seguir el GR, que ens portaria fins al Port de la Selva, comencem a davallar direcció al nucli de població de la Vall de Santa Creu i seguidament, directes cap al mar, on trobem el traçat d’un altre GR, el GR 92, que seguim direcció Nord fins el Port de Llança. Després girem al Oest, deixant el GR, i en un parell de kilòmetres tornem al punt de sortida, l’estació de tren de Llança.