ACTIVITAT FETA EL DIA 28 D'AGOST

CAMÍ DEL NORD O DEL CANIGÓ (GR 83-Catalunya)
ETAPA 2 - De Collsacreu a Riells i Viabrea

L’itinerari d’aquesta segona etapa es “lineal" d’aproximadament 4 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’etapa a la parada de l’autobús a l’entrada de la urbanització de Collsacreu, on hem arribat des de Arenys de Mar i abans amb el tren, R1, de Barcelona a Arenys. Cal tenir present que aquesta línia d’autobús de Sagalés, que va de Sant Celoni a Arenys de Mar i viceversa, només funciona els mesos de Juliol i Agost, per arribar a Collsacreu la resta d’any caldria arribar amb el bus a Vallgorguina, des de Sant Celoni, i caminar uns 3 km per la carretera, en transport públic no hi ha cap altre opció
Comencem la caminada travessant la urbanització de Collsacreu, pel que veiem, bàsicament de segones residencies. Després de caminar uns dos kilòmetres per carrers asfaltats, sortim de la zona residencial pel Nord, per una pista de terra que bàsicament va planejant, tot i que amb petits “tobogans”, fins arribar al Coll Senís, cruïlla de pistes.
Des de que deixem Collsacreu, fins arribar a l’entrada de Riells i Viabrea, destí d’aquesta segona etapa, durant tota la jornada transitarem per pistes “forestals”, de terra, amples, en molt bon estat, menys en alguns petits trams on l’aigua les ha malmès una mica, i amb la ruta, GR 83, ben senyalitzada amb les típiques ratlles blanques/vermelles.
Passat el Coll, el camí va agafant una més marcada tendència ascendent fins arribar a la zona der les Obagues del Montnegre, on s’assoleix el “sostre” de la jornada (580 m), abans hem passat per Cal Paraire, petit nucli de població del municipi de Sant Iscle de Vallalta, a tocar de la “frontera” amb Sant Celoni, i també hem passat pel Coll de Can Poliva (471 m) on el traçat del GR 83 es troba amb el del GR 92 i comparteixen camí uns 4,5 km, fins quasi arribar a Sant Martí de Montnegre. Una mica abans, seguint el traçat “compartit”, també hem coincidit amb el GR 5, sembla que el Montnegre es una cruïlla de Senders.
En el pla que trobem abans del Castell del Montnegre i Ca l’Auladell, el GR 92 segueix per la dreta, el GR 5 cap a la esquerra i el nostre GR 83 recte direcció Nord. Ja amb clara tendència de baixada, arribem de seguida a Sant Cebrià de Fuirosos i ja seguint la vall, ara amb una molt còmode tendència descendent, arribem a zona “humana”, travessant per sota de l’autopista AP-7, i una mica més endavant, després de creuar la Riera de la Tordera, arribem a la carretera C-35, cal anar amb precaució que aquesta la hem de creuar a la “brava”.
Finalment, només queda fer una petita ziga-zaga, dreta-esquerra, i trobem l’accés a l’estació del tren (R2/R11) de Riells i Viabrea, punt final d’aquesta segona etapa del Camí del Nord, on hem pogut agafar el tren de tornada a Barcelona.