ACTIVITAT FETA EL DIA 16 DE GENER

DE BRUGUERS (GAVÀ) A LA COLÒNIA GÜELL (STA. COLOMA DE CERVELLÓ)
Pujant a l’ermita de Sant Ramon, “100 cims” del llistat de la FEEC

Itinerari “lineal" d’aproximadament 3,5 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a la parada d’autobusos de Bruguers, on hem arribat des de Gavà amb la línia regular 902, aquest bus només surt des de Barcelona (Pl. Espanya) els dissabtes i festius, la resta de la setmana surt directament des de Gavà.
Un cop a Bruguers, comencem la caminada seguint el traçat del GR 92 direcció Nord, que inicialment ens porta a baixar fins la Riera de Sant Llorenç, per després arribar al poble de Sant Climent de Llobregat on deixarem el traçat del GR, abans haurem passat pel Coll de Can Bori, travessat la Riera de Salom i superat el petit Coll de la Creu (139 m) ja pràcticament a l’entrada de la població.
Creuem Sant Climent en diagonal, de Sud-oest a Nord-est, sortint del poble passant un parell de cops la carretera BV-2004, que ens portaria a Sant Boi de Llobregat, per a continuació seguir-la uns pocs metres per deixar-la cap a l’esquerra, tot seguint la senyalització vertical que ens indica la direcció cap a l’Estret de Roques.
Arribats a aquest punt, trobem el traçat del “Camí Natural de L’Anell Verd”, un dels creats pel “Ministerio de Agricultura y Pesca, Alimentación y Medio Ambiente”, que en aquest cas volta la població de Sant Boi, des de la vora del Riu Llobregat fins la zona de la Pineda d’en Puig, després de fer uns 17 km. Nosaltres l’hem seguit a la dreta per pujar al “100 Cims” de la jornada, Sant Ramon (295 m), per després tornar a baixar i seguir-lo direcció Nord.
El traçat, amb algunes indicacions verticals, ens porta fins la Colònia Güell, final de la ruta d’avui, creuant l’urbanització de Can Ribot (Sta. Coloma de Cervelló) i per una zona agrària. Un cop arribats al nucli urbà, hem fet una petita volta per travessa-lo i poder veure la espectacular arquitectura modernista de moltes dels seua edificis, destacant la coneguda “Cripta de la Colònia Güell”, arribant finalment a l’estació dels FGC on podem agafar el tren fins la Plaça Espanya de Barcelona.