ACTIVITAT FETA EL DIA 27 DE DESEMBRE

DE MONISTROL DE MONTSERRAT A OLESA DE MONTSERRAT
Passant per Sant Salvador de les Espases i pel Puig Cendrós (dos “100 cims” del llistat de la FEEC)

Itinerari “lineal" d’unes 4 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació de tren (FGC) de Monistrol de Montserrat, on hem arribat amb el tren de la línia “R5” des de la Plaça d’Espanya de Barcelona.
Primer seguim durant 1,5 kilòmetres aproximadament el traçat del GR 5 (etapa Monistrol-Rellinars) fins que el deixem cap a l’esquerra en una cruïlla. Ara, en clara direcció Sud, continuem la pujada que ja hem agafat de bon principi, que ens porta a tocar del Puig de l’Hospici, cim que deixem a l’esquerra, iniciant un tram de baixada no gaire còmode, que en alguns punts ens fa extrema la precaució ja que el camí, des de fa una mica traçat de PR-C, baixa de forma molt abrupta salvant unes roques força verticals.
Al final d’aquest tram de baixada, aproximadament 1 km, per sort només “incòmode” al principi, trobem una pista força ampla i el corriol que baixa cap al primer “100 Cims” de la jornada, es curiós, però per fer el cim cal baixar. Al final de la baixada trobem el sortint rocós on es troba l’ermita de Sant Salvador de les Espases, que dona nom al cim, Nosaltres un cop al Cim, hem baixat una mica fins arribar a la “Cova” on s’hi troba una imatge de la Mare de Deu de Montserrat.
Després de tornar del Cim pel mateix camí, seguim una pista que sense cap problema ens porta a la cruïlla de corriol que puja al segon “100 Cims”, el Puig Cendrós. En aquest cas, també fem la tornada desfent el camí de pujada.
De nou a l’ampla pista, seguim baixant, ja de forma ininterrompuda fins arribar a Olesa, tot i que als pocs metres deixem la pista per un corriol que baixa a l’esquerra, marcat com “Drecera a Olesa”, que ens porta a un altre pista que ja ens conduirà fins el poble.
Travessem la població de Nord a Sud, fins a trobar l’estació de tren d’Olesa de Montserrat, on, amb qualsevol de les línies de FGC, “R5” o “S4”, que hi passen, podrem tornar a Barcelona.