ACTIVITAT FETA EL DIA 18 DE GENER

DEL PONT DE VILOMARA A SANT VICENÇ DE CASTELLET
Pel GR 4 i pujant al Puigsoler (100 Cims de la FEEC)

Itinerari “lineal" d’una mica menys de 3 hores de marxa efectiva.
Per començar la ruta agafem el bus de Sant Vicenç de Castellet fins al Pont de Vilomara, després d’arribar a Sant Vicenç amb cotxe o amb tren (Rodalies o FGC).
Durant tota la ruta es segueix el traçat del GR 4, menys per pujar al 100 Cims de la jornada (Puigsoler 524 m). El traçat voreja la població d’inici pel carrer del Farell, un cop fora del poble el sender comença a pujar de forma no gaire pronunciada, però si força continua, pel Serrat dels Crostons fins arribar a les ruïnes de Sant Jaume de Vallhonesta, antiga ermita i mas/hostal, que va estar en funcionament fins mitjans del segle XX.
Des de les ruïnes, el camí comença a baixar còmodament fins travessar el Torrent del Rubió, per trobar més endavant l’ermita de Sant Pere de Vallhonesta i de seguida el trencall que puja, deixant el GR, cap al Puigsoler, cim culminant de la Serra de Vallhonesta.
Tornant al traçat del GR, tan sols queda continuar baixant cap a Sant Vicenç de Castellet, on s’arriba, després de creuar l’autopista C-16, pel carrer de les Roques Altes, finalitzant la jornada en la Plaça de l’Ajuntament de la població.