ACTIVITAT FETA EL DIA 24 D'OCTUBRE

PR-C 166 D'OLESA DE MONTSERRAT
Volta al Puig Ventós, pujant a la Creu de Saba i al Puig Cendrós (100 cims FEEC)

Itinerari “circular" que hem fet en aproximadament 4 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació dels FGC d’Olesa de Montserrat, pujant pel carrer dels Ferrocarrils de Catalunya per, després de creuar el parc on es troba l’Ajuntament, arribar a l’inici “oficial” del “PR-C 166”, en la cruïlla del carrer de les Argelines amb el carrer de la Val d’Aran.
Des de aquest punt, continuem, pujant tot seguint les marques “grogues/blanques” del PR-C. A la sortida de la població trobem dos opcions amb “marques”, seguim per la dreta de pujada i per la de l’esquerra retornarem, després de si fa o no fa 18 kilòmetres.
No deixem de pujar, sempre amb la riera a la nostra dreta, travessant inicialment per una zona agrícola, amb moles oliveres, per arribar més tard a una zona boscosa, sempre amb el camí pujant, però còmode, direcció Nord.
Finalment, el sender, prou ben marcat, gira cap a la dreta i aviat trobem el trencall que en un centenar de metres ens puja fins l’ermita de Sant Pere Sacama, construïda sobre uns rocs en un punt culminant de la serra que separa el Baix Llobregat del Vallès Occidental.
Desfem el camí que ens a portat fins l’ermita i seguim el “PR-C” mantenint la direcció Est que portàvem. Una mica més endavant, la ruta canvia completament de direcció, ara cap a el Oest, i al poc d’agafar aquest nova direcció trobem a mà esquerre el sender que pujar cap a la Creu de Saba, punt més alt del municipi i espectacular mirador.
Tornem a desfer el camí que hem pujat fins la Creu i seguim per on veníem, voltant el Puig Ventós per la part nord, per més endavant canviar un altre cop de direcció, ara clarament Sud, per iniciar el retorn cap a Olesa, tot i que just després del canvi de direcció agafem un altre trencall, ara a la dreta, que ens puja al “100 Cims” del dia, el Puis Cendrós.
Un cop desfet el camí que ens a portat al Puig, seguim per la pista “marcada”, que després es fa més estreta, fins arribar a les afores del poble, on tornem a trobar camps agrícoles. Finalment, seguint les marques de color “blanc/groc”, arribem a la cruïlla que ja havíem vist al principi de la ruta i a continuació de nou al punt d’inici/final del “PR-C 166” i a l’estació dels ferrocarrils, punt final de la ruta.