ACTIVITAT FETA EL DIA 22 DE MARÇ

GR 7.8 – De Prenafeta a Lilla

Des de Sant Salvador de Prenafeta

El GR 7.8 és una variante del GR 7, que enllaça dos punt de l’etapa 14 del GR 7.

Aquest Sender, que està connectat a un gran eix europeu que travessa Andorra, és una travessa d’uns 384 kilòmetres, que comença a la frontera d’Andorra (Farga de Moles) i arriba als límits amb la província de Castelló

El GR 7 per Catalunya neix a la Farga de Moles, des d'on va a la Seu d'Urgell i voreja la serra del Cadí fins a Tuixén. Després torna a pujar fins a Coll de Jou i baixa, passant per les fonts del Cardener, a Sant Llorenç del Morunys.

Continua cap a Solsona i el Santuari del Miracle i arriba a Pinós. El sender segueix entre camps de cereals i turons suaus fins a Sant Pere Sallavinera, Rubió i Bellprat, puja a la serra de Miramar i baixa a La Riba. Continua per Mont-ral i Arbolí, arriba a la mola de Colldejou i la serra de Llaberia, i baixa per Tivissa, Rasquera i Benifallet, seguint l'Ebre. Des de l'Ebre el camí puja a Paüls creuant els Ports de Beseit, deixant finalment Catalunya per endinsar-se a la Comunitat Valenciana, des d'on segueix fins a Tarifa (sud de la Península).

Aquesta travessa està dividida en 24 etapes, que, per facilitar els possibles desplaçaments des de/a Barcelona i optimitzar els llocs on poder pernoctar, han estat ajustades/agrupades en 22 Jornades més una de retorn a Barcelona:

JORNADA 01 (Etapa 1) - La Farga de Moles-La Seu d’Urgell

JORNADA 02 (Etapa 2+3.1a) - La Seu d’Urgell-Coll de Bancs-Fòrnols

JORNADA 03 (Etapa 3.2a+4) - Fornols-Tuixent-Sant Llorenç de Morunys

JORNADA 04 (Etapa 5) - Sant Llorenç de Morunys-Hostal del Pla-La Salada

JORNADA 05 (Etapa 6) - La Salada-Solsona

JORNADA 06 (Etapa 7+8.1a) - Solsona-Santuari del Miracle-Su

JORNADA 07 (Etapa 8.2a+9.1a) – Su-Santuari de la Mare de Déu de Pinós-Estació "Seguers/Sant Pere Sallavinera"

JORNADA 08 (Etapa 9.2a+10) – Estació "Seguers/Sant Pere Sallavinera"- Sant Pere Sallavinera-Refugi Mas del Tronc

JORNADA 09 (Etapa 11) - Refugi Mas del Tronc-Hostal del Ganxo-Jorba

JORNADA 18 (Etapa 20) - Tivissa-Rasquera

JORNADA 19 (Etapa 21) - Rasquera-Pont del Llaguter-Benifallet

JORNADA 20 (Etapa 22) - Benifallet-Pont del Llaguter-Paüls

JORNADA 21 (Etapa 23) - Paüls-Refugi de Caro-El Port (Caro)

JORNADA 22 (Etapa 24.1a+Retorn 1a) - El Port (Caro)-Coll de Manado-Refugi Font Ferrera

JORNADA 23 (Retorn 2a) - Refugi Font Ferrera-Beseit (pel GR 8)

Que es complementen amb aquestes variants "homologades" a la FEEC:

GR 7.3 - Serra de l'Argentera-Coll del Guix

GR 7.5 - Pla de Ricard-Solsona

GR 7.8 - Prenafeta-Lilla

DADES BÀSIQUES DE LA JORNADA:

- Data de realització: 22/03/2024

- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)

- Recorregut: De Prenafeta a Lilla

- Etapa del GR 7: Variante 7.8

- Tipus de traçat: Lineal

- Inici de la jornada: Església de Sant Salvador, Prenafeta, punt de parada del servei TAD (Transport a demanda) del Consell Comarcal de la Conca de Barberà

- Final de la jornada: Carrer Major (davant del Cementiri) de Lilla, punt de parada del servei TAD

- Desplaçament d’anada des de Barcelona: Tren de Rodalies, línia R13 a Montblanc i servei TAD

- Desplaçament de tornada a Barcelona: Servei TAD a  Montblanc i tren de Rodalies, línia R14 cap a Barcelona

- DADES SEGONS “ibp index”: (Què és l’índex "ibp"?)

# Grau de dificultat: 43

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:

ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Velocitat mitja en moviment: 4,3 km/h

# Veure anàlisi "IBP" complet

- COMENTARIS A DESTACAR:

# Per fer aquesta variant hem seguit vells tracks i les indicacions dels mapes del ICG, ja que a la web de la FEEC actualment no hi és el traçat “oficial” del Sender. La senyalització sobre el terreny és escassa i en molts trams vella, tot i que marca el traçat correcte

# Donada la proximitat amb el GR 175.1, si es vol, és fàcil combinar aquesta ruta amb la d’aquest  Sender (GR 175.1)

# Iniciem la caminada en l’Església de Sant Salvador, on ens deixa el servei TAD, i travessem Prenafeta, entitat de població del municipi de Montblanc, d’Oest a Est, seguin el traçat del GR 175/e4 fins que ens creuem amb el del GR 7/e14, punt on comença la Variant “7.8”, i una mica més

# Finalment el GR 175 marxa cap l’esquerra i nosaltres seguim a la dreta, sempre en franca pujada, ja des del principi de la caminada i fins a arribar al coll de Prenafeta

# Després del Coll, el sender inicia una llarga i còmoda baixada fins que coincidim amb el PR-C 5.1 i comença una nova pujada cap a Miramar, petit nucli de població de Figuerola del Camp amb espectaculars vistes sobre la plana

# Sortim de Miramar anant cap a l’Oest i arribant de seguida a la cruïlla que ens permetria pujar a La Cogulla, 100 Cims FEEC

# Tot seguit comença una pronunciada baixada que ens porta a trobar de nou el traçat del GR 7/e14, ja molt a prop de Lilla, final del GR 7.8

# Nosaltres seguim el GR 7 fins a arribar al ben mig de la població, Plaça Major amb l’Església de Sant Joan Evangelista, on el traçat del GR va cap a l’esquerra i nosaltres seguim recte pel Carrer Major fins a trobar el punt final de la Jornada, la parada del servei TAD a tocar del Cementiri

Track a WIKILOC

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)