ACTIVITAT FETA EL DIA 07 DE MARÇ

GR 175.6 + GR 175.3 – Del Mas d'en Llord al Parc eòlic de la Serra del Tallat i del Cap del Coll al Mas d'en Jover

Des de Blancafort

Els GR’s 175.6 i 175.3 són variants del Sender GR 175, que enllacen diferents punts de l’etapa 1 del traçat “basic”.

Nosaltres hem fet el GR 175.3 en direcció contraria a la indicada en la web de la FEEC.

El GR 175, conegut com la "Ruta del Cister", es una travessa circular d’uns 110 kilòmetres, que volta per visitar els tres monestirs cistercencs de:

- Poblet, un dels monestirs més importants de l'occident medieval, situat en un bell paratge boscós, un dels millor conservats de Tarragona.

- Vallbona de les Monges, ja a Lleida, monestir habitat per monges

- Santes Creus, després de passar per Rocafort de Queralt.

Finalment, el Sender passa pel Pla de Santa Maria i seguidament arriba a Montblanc, població envoltada d'un recinte emmurallat i amb una església d'interessant façana barroca que acull un orgue monumental en perfecte estat.

Aquesta travessa està dividida en 5 ETAPES, que nosaltres hem fet també en 5 JORNADES, tot i que no s'ajusten 100% a les "etapes teòriques" homologades a la FEEC, ja que, per una millor connexió amb transport públic des de Barcelona, nosaltres vàrem iniciar la travessa a Montblanc, pernoctant successivament a L’Espluga de Francolí, Vallbona de les Monges, Rocafort de Queralt i Santes Creus, per acabar de nou a Montblanc.

Les 5 JORNADES son les següents:

JORNADA 1 (etapa: 5/2a part + 1/1a part) - Montblanc-Poblet-L'Espluga de Francolí

JORNADA 2 (etapa: 1/2a part) - L'Espluga de Francolí-Vallbona de les Monges

GR 175.6 - Mas d'en Llord-Parc eòlic de la Serra del Tallat

DADES BÀSIQUES DE LA JORNADA:

- Data de realització: 07/03/2024

- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)

- Recorregut: De Blancafort al Cap del Coll i tornada a Blancafort

- Etapa del GR 175: Variants GR 175.6 i GR 175.3

- Tipus de traçat: Circular

- Inici i final de la Jornada: Plaça Vella, Ajuntament de Blancafort

- Desplaçament d’anada des de/a Barcelona: Cotxe particular, tot i que també es podria haver fet amb transport públic anant amb tren, línia R14 de Rodalies, fins a Montblanc i bus TAD a Blancafort, i el mateix per tornar. Cal tenir en compte que, per horaris del bus, aquesta opció obliga a passar la nit a Blancafort (Alberg municipal)

- DADES SEGONS “ibp index”: (Què és l’índex "ibp"?)

# Grau de dificultat: 58

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:

ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Velocitat mitja en moviment: 4,5 km/h

# Veure anàlisi "IBP" complet

- COMENTARIS A DESTACAR:

# En aquesta Jornada fem dues Variants del GR 175, la “6” i la “3”. Aquesta darrera la fem en direcció contraria a la definida en la web de la FEEC. Per fer aquestes variants hem seguit els tracks que es troben a la web de la FEEC

# Iniciem la Jornada davant de l’Ajuntament de Blancafort, Plaça Vella, per on passa en traçat del GR 175.6, que comença uns tres quilòmetres a l’Oest del poble.

# Solivella, segona població de la Jornada, que el Sender travessa de Sud a Nord

# Llarga pujada, tot i que molt còmoda, per pista forestal, fins a trobar el traçat del GR 171/e5, procedent de Forès. El GR 175.6 comparteix traçat durant una mica mes de mil metres amb aquest altre Sender

# Final de la Variant “6”, enllaçant amb el GR 175/e1 sota el aerogeneradors del Parc eòlic de la Serra del Tallat.

# Ara seguim el GR fins al Cap del Coll on arriba el GR 176.3, que com queda dit, nosaltres farem en direcció “contraria”

# Aquesta segona Variant es curta i acaba tornant al traçat del GR 175/e1, a tocar del Mas d’en Jover, estalviant un tram amb força desnivell, a canvi de fer un parell de quilometres per carretera. Suposem que especialment recomanable pel qui fa la Ruta del Cister en bicicleta

# Un cop retrobat el GR 175/e1, el seguim de baixada fins la cruïlla del Mas d’en Llord, on comença el GR 175.6 que marxa a l’esquerra direcció a Blancafort, per contra, el GR 175/e1 gira a la dreta per arribar a l’Espluga de Francolí

# Creuem la carretera TV-2338, arribant de seguida a la població de Blancafort, on, al mateix lloc on hem començat la Jornada, acabarem

Track a WIKILOC

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)