ACTIVITAT FETA EL DIA 17 DE MAIG

GR 192 - CAMÍ DEL VENT

Jornada 3 - Masboquera-Torre de la Calma-Mas del Maco

El GR 192, conegut també com a Camí del Vent és una travessa quasi 100 kilòmetres, que surt de la vila marinera de Cambrils, a la Costa Daurada, i continua cap al sud fins a Amposta, al Parc Natural del Delta de l'Ebre. Al llarg del recorregut passem per paratges amb vistes molt belles i indrets d'interès com Pratdip.

Aquest Sender, conegut també com a Camí del Vent, va ser concebut com una variant del GR 92 i, de fet, té un recorregut paral·lel a aquest altre Sender. Està senyalitzat des de l'any 1996 i uneix Cambrils amb Amposta per l'interior de la demarcació de Tarragona. El seu itinerari recorre interessants espais naturals, com les muntanyes de Vandellòs o les serres de Cardó, a més d'arribar fins a la mateixa riba del riu Ebre.

El nom de Camí del Vent li ve donat per la intensa presència d'aquest element en diversos indrets del recorregut, especialment a la zona del Perelló, on uns quants parcs eòlics són testimonis d'aquesta realitat.

Aquesta travessa està dividida en 5 etapes que hem fet en també 5 Jornades, tot i que la dificultat de comunicació amb transports públics i la limitada possibilitat de pernoctar on acaben algunes etapes, ens han fet ajustar el principi i final de cada Jornada, quedant resumides de la següent manera:

Jornada 1 (etapa 1.1a) - Cambrils-Mont-roig del Camp

Jornada 2 (etapa 1.2a+2) - Mont-roig del Camp-Mare de Déu de la Roca-Masboquera

Jornada 3 (etapa 3) - Masboquera-Torre de la Calma-Mas del Maco

Jornada 4 (etapa 4) - Mas del Maco-Torre de la Calma- Bassa del Povet de l’Amorós

Jornada 5 (etapa 5) - Bassa del Povet de l’Amorós-Amposta

DADES BÀSIQUES DE LA JORNADA:

- Data de realització: 17/05/2022

- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)

- Recorregut: De Masboquera al Mas del Maco

- Etapa del GR 192: 3

- Tipus de traçat: Lineal

- Inici de la Jornada: Parada d’autobusos de Masboquera

- Final de l’etapa: Mas del Maco (Turisme rural)

- Desplaçament d’anada des de Barcelona: Tren de Rodalies, línia R16 a L’Hospitalet de l’Infant i bus urbà (gratuït) fins a Masboquera

- Desplaçament de tornada a Barcelona: Sense desplaçament de tornada, pernoctem en ruta

- DADES SEGONS “ibp index”: (Què és l’índex "ibp"?)

# Grau de dificultat: 86

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:
ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Velocitat mitja: 4,0 km/h

# Veure anàlisi "IBP" complet

- COMENTARIS A DESTACAR:

# Jornada seguint el track “oficial” de la web de la FEEC de la tercera etapa del GR 192. El marcatge sobre el terreny, senyals blanc-i-vermelles, es molt vell i força escàs, fins i tot inexistent en alguns trams

# El traçat del GR es troba a tocar de la parada d’autobusos de Masboquera

# Primer quilòmetre i mig de pujada fins a Castelló, llogaret del municipi de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, situat al sud de Masboquera, despoblat des de mitjans segle XX

# Segon tram de pujada, passat Castelló, per arribar al Forat del Vent, coll dels Graus de Castelló, tot i que el Sender segueix en pujada un parell més de quilòmetres

# Passat la Bassa Blanca, petita bassa d’aigua a tocar de les restes del Corral del Pinxo, el traçat del GR continua, en constants pujades i baixades, fins a arribar al Tossal de l’Alzina (697 m), punt culminant de la Jornada

# Forta baixada del Tossal, amb alguns trams amb bon desnivell, fina a arribar al Barranc de Senén, on trobem el final de la variant GR 192.1, procedent de l’Ermita de Santa Marina (per on vam passar durant l’etapa 2 del GR) i Vandellos

# Pista de Gavadà a tocar del Camí de la Torre de la Calma. Seguim la pista a la dreta, deixant el traçat del Sender que segueix recte, per arribar al Mas del Maco, on acaba la Jornada i  pernoctarem, amb un molt bon nivell de servei i qualitat de restauració

Track a WIKILOC

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)