ACTIVITAT FETA EL DIA 03 D'AGOST

GR 4/Jornada 5

De Cornet (cruïlla amb la carretera BP-4313) a Pont de Cabrianes, sortint des d’Avinyó i passant per Cabrianes

Travessa d’uns 172 kilòmetres, des de la frontera amb França fins a Montserrat.

Procedent d'un GR europeu (el “E 7”), el sender s'inicia al pont internacional de Puigcerdà, s'enfila per Alp fins a Coll de Pal i, després, baixa fins La Pobla de Lillet, prop de les Fonts del Llobregat – que pertanyen al municipi de Castellar de n'Hug, creua aquest riu i puja al Santuari de Falgars, des d'on es dirigeix a Sant Romà de la Clusa i Borredà, al costat mateix de la carretera que va de Berga a Ripoll. Desde Borredà el camí es torna a enfilar fins arribar a La Quar. L'itinerari continua per Sagàs, Sant Pau de Pinós i l'interessant monestir de Sant Benet de Bages, per tal de passar per Sant Vicenç de Castellet i pujar a Montserrat.

Aquesta travessa està dividida en 11 etapes, tot i que, per possibilitats de connexió amb Barcelona o de pernoctació, s’ha fet en 9 Jornades que son les següents:

Jornada 1 - (Etapa 1) - Puigcerdà-Alp

Jornada 2 - (Etapa 2+3.1a) - Alp-Coll de Pal-La pobla de Lillet

Jornada 3 - (Etapa 3.2a+4) - La Pobla de Lillet-Santuari de Falgars-Borredà

Jornada 4 - (Etapa 5+6.1a) - Borredà-Sagàs-Ctra. C62

Jornada 5 - (Etapa 6.2a+7.1a) - Ctra. C62-Sant Pau de Pinós-Ctra. BV4401

Jornada 6 - (Etapa 7.2a+81a) - Ctra. BV4401-Santa Maria de Cornet-Ctra. BP4313-(Avinyó)

Jornada 7 - (Etapa 8.2a+9.1a) - (Avinyó)-Ctra. BP4313-Cabrianes-Pont de Cabrianes

Jornada 8 - (Etapa 9,2a+10) - Pont de Cabrianes-El Pont de Vilomara -Sant Vicenç de Castellet

Jornada 9 - (Etapa 11) - Sant Vicenç de Castellet-Monestir de Montserrat

DADES BÀSIQUES DE LA JORNADA:

- Data de realització: 03/08/2021

- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)

- Recorregut: D’Avinyó fins a Pont de Cabrianes

- Etapa del GR 4: 8.2a part (des de la Ctra. BP-4313, nosaltres ja vam fer el tram fins a la carretera la passada Jornada) + 9.1a part (el tram de Cabrianes a Pont de Cabrianes, uns 4,5 km)

- Tipus de traçat: Lineal

- Inici de la Jornada: Parada d’autobusos “Forn de Cabrianes” a Avinyó

- Final de la Jornada: Parada d’autobusos a Pont de Cabrianes

- Desplaçament d’anada des de Barcelona: Cotxe particular (també hi ha la possibilitat d’anar amb tren (FGC) fins a Manresa i Sagalés a Avinyó)

- Desplaçament de tornada a Barcelona: Bus Sagalés de línia regular (715) fins a Avinyó i cotxe particular a Barcelona (També hi ha la possibilitat de Sagalés fins a Manresa i tren (FGC) cap a Barcelona)

- DADES SEGONS “ibp index”: (Què és l’índex "ibp"?)

# Grau de dificultat: 77

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:

ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Distancia total: 26,04 km

# Desnivell de pujada: 493,15 m

# Desnivell de baixada: 563,90 m

# Altura màxima: 581,32 m

# Altura mínima: 245,99 m

# Temps efectiu de marxa: 4h 55min (cronometrat)

# Velocitat mitja: 5,3 km/h

# Veure anàlisi "IBP" complet

- COMENTARIS A DESTACAR:

# Deixem Avinyò tot seguint la Carretera d Balsareny, BV-4313, que seguirem, tret d’un petit tram en el que deixem l’asfalt agafant el traçat del GR 176.2, fins a arribar a Cornet, on trobem el traçat del GR 4. El recorregut de la Jornada, com quasi el de tot el GR, està ben senyalitzat. En aquesta Jornada hem seguit els tracks que es troben a la web de la FEEC

# Cal esmentar que sobre el quilòmetre 22 de la Jornada, tot just després d’iniciar el traçat de l’etapa 9, cal creuar el Riu Llobregat pel pont de la Carretera B-430, que actualment es troba inutilitzat per obres. En el nostre cas, després de parlar amb “l’encarregat” ens diu que ell no ens pot deixar passar, tot i que ara (3/08/2021) l’estat de les obres ja permeten, amb precaució, passar caminant, però ens insinua que ells estan a punt d’anar a dinar i si passem quan no ens veu, és la nostra responsabilitat. Decidim esperar i, prenen tota la precaució, creuem pel pont en obres, ja que qualsevol altre opció ens portaria al final de la Jornada, Pont de Cabrianes, pel marge esquerra del Llobregat, molt lluny del traçat del GR 4

# Per la resta, tot el camí es força còmoda i sense dificultats a destacar, tret del llarg quilometratge de la Jornada, a prop dels 30 km

# Ermita de Sant Martí de Serraïma

# Cabrianes, inici de l’etapa 9 del GR, tot i que el Sender no arriba a entrar al poble

# El traçat del GR 270, Camí de Llobregat, se’ns uneix per la dreta just abans d’arribar al Riu

# Creuament del Riu Llobregat per l’esmentat pont de la Carretera B-430

# Tram paral·lel a l’Eix del Llobregat, C-16

# Recorregut seguint el Canal de la Fabriqueta des del seu naixement a la Resclosa de la Corbatera

# Pas sota Eix Transversal, C-25

# Volta a l’antiga fàbrica del Pont de Cabrianes, actualment abandonada i amb un aspecte força “tètric”

# Restes de l’antic Pont de Cabrianes sobre el Llobregat, davant de l’actual, per on el traçat del GR 270 se separa del GR 4 creuant el Riu, nosaltres seguim uns pocs metres la Carretera BV-5412, fins a la parada d’autobusos Sagalés, sense cap tipus d’indicació, on donem per terminada la Jornada, ja farem la resta de l’etapa 9 la següent Jornada

Track a WIKILOC

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)