ACTIVITAT FETA EL DIA 19 DE SETEMBRE

CAMÍ DEL NORD O DEL CANIGÓ (GR 83-Catalunya)
ETAPA 3 - de Riells i Viabrea a Arbúcies

L’itinerari d’aquesta tercera etapa es “lineal" d’una mica més de 4 hores de marxa efectiva.
Iniciem la jornada a l’estació de tren de Riells i Viabrea, línia directe (R11) des de Barcelona, en concret hem sortit des de l ‘estació de Barcelona-El Clot-Aragó.
El traçat del GR 83 en el tram d’avui està molt ben marcat en quasi tota l’etapa, a excepció d’algun cruïlla ja baixant cap a Arbúcies, on es troba a faltar alguna indicació més.
Sortim de l’estació del tren, una estació nova però gaire be desèrtica, per anar a buscar la carretera d’enllaç entre la “C-35” i la “GI-552”, on trobem el traçat del GR i que ens permet passar per sota de les vies del tren, tant les del convencional com les de l’AVE, que en aquest tram discorrent paral·leles.
Un cop a l’altre banda de les vies, la ruta travessa en diagonal el nucli urbà de Viabrea per anar a sortir a la carretera “GI-552”, que ve de Breda, i la seguim a la esquerra per deixar-la cap a la dreta als pocs metres.
Seguim per una pista inicialment asfaltada, que després de travessar la urbanització de Can Salvà es converteix en pista forestal, de terra, tot i que manté una amplada considerable. Aquesta pista va seguint la Riera de Sant Llop, sempre pujant de forma continuada, suau però en alguns punts amb una mica més de desnivell, ja que fins arribar al nucli urbà de Riells haurem pujat quasi 400 metres.
Una mica abans de Riells, deixem la “còmoda” pista i comencem a passar per estrets corriols, molt poc transitats i plens de herbes, en alguns trams ortigues, que si et descuides et deixen les cames adolorides.
La Ruta passa a tocar de l’església de Sant Marti de Riells, temple romànic del segle XII, inclòs a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
Al poc de deixar Riells, el camí comença a pujar de forma més significativa, passant a prop de diverses masies, encara dintre dels límits del Parc Natural del Montseny, al que hem entrat una mica abans de Riells i no deixarem fins quasi arribar a Arbúcies. Primer passem a tocar de Cal Pelegrí, voltem a prop de Can Merlet, creuem la Riera de Riells, a l’alçada de Can Belluga, i arribem a Sant Climent, punt culminant de la jornada (656 m).
Al poc de deixar Sant Climent, el traçat del GR abandona definitivament les pistes per comença a davallar de forma important per estrets senders, baixarem 300 metres en 1,5 kilòmetres, fins arribar a creuar el torrent del Sot de Can Pau Marc.
Finalment ja tan sols queda creuar un altre torrent, el Sot de Cal Gall, pràcticament a les portes d’Arbúcies, i continuar baixant, ja serpentejant pels primers carrers de la població, fins arribar al Carrer de la Germana Assumpta, on deixem el recorregut del GR 83 per, trencant a la dreta, dirigir-nos  a la Plaça de Can Reus, on hi trobem la parada d’autobusos, punt final de l’etapa del dia.
Tan sols ens queda agafar el bus de la TEISA fins a Sant Celoni i allà el tren, línia R2 o R11, cap a Barcelona.