ACTIVITAT FETA EL DIA 20 DE MARÇ

RUTA DEL TER – 8a JORNADA
Girona-Sobrànigues/Flaçà

La Ruta del Ter és una travessa, proposada pel Consorci del Ter, que segueix, més o menys, el recorregut del riu Ter.
El Ter neix a Ulldeter, a uns 2.400 metres d'altitud, al peu d'un antic circ glacial delimitat per cims relativament propers als 3.000 metres, com el Bastiments, el Gra de Fajol o el Pic de la Dona entre altres. Transcorre per les comarques del Ripollès, Osona, Selva, Gironès i Baix Empordà, fins a desembocar a la mar Mediterrània a prop de l'Estartit, després de recorre uns 208 km.
El recorregut a peu de la Ruta del Ter es de més de 200 km, que hem plantejat fer en 10 jornades, repartides setmanalment, incloent-hi alguns trams “extres” per facilitar l’accés a algunes de les etapes.
Aquesta vuitena jornada, que ens porta de Girona a Sobrànigues i Flaçà, té un recorregut d’aproximadament 26 km, que hem fet en una mica més de cinc hores i quart de marxa efectiva.
Comencem l’etapa a l’estació de tren de Girona, on hem arribat amb cotxe, però podríem haver-ho amb tren, línia R11 des de Barcelona, per anar a buscar la Plaça de l’Assemblea de Catalunya, lloc on ens retrobem amb el traçat de la Ruta de Ter. Per arribar-hi, hem travessat el Parc Central, darrera de l’estació, i pels carrers d’Ibèria i de Bernat Boades hem arribat al carrer del Riu Güell que ja ens a dut fins l’esmentada Plaça.
Travessem el Güell una mica abans de la desembocadura al Ter, poc desprès travessem el Riu, ara continuarem pel marge esquerra, i de seguida s’arriba a la unió del Riu Onyar amb el Ter. Més endavant la Ruta, que fins ara ha anat seguint el Riu de bastant a prop, arribar a Sarrià de Ter, més tard voreja Sant Julià de Ramis i més endavant travessa Cervià de Ter.
Des de aquesta última població, fins pràcticament arribar al final de la jornada, el camí transita per  plantacions de pollancre, kilòmetres i kilòmetres d’arbres per explotació de la fusta, potser per paper o per fabricació de fusta de contraplacat o aglomerat.
Finalment el traçat arriba a tocar de Sobrànigues, petit nucli de població del municipi de Sant Jordi Desvalls, i desviant-se cap a Flaçà torna a travessar el Riu. Una mica desprès de creuar el Ter, la Ruta trenca cap a l’Est (esquerra), en aquest punt deixem de seguir-la per, seguint recte, anar a buscar l’estació de tren de Flaçà, on podrem agafar el tren de tornada (R11), ja sigui fins Girona, i continuar la tornada amb cotxe, o directe fins Barcelona.