ACTIVITAT FETA EL DIA 08 DE NOVEMBRE

UNA VOLTA PER VALLVIDRERA
Del baixador de FGC a Sant Pere Màrtir (100 cims” de la FEEC) i al Pantà

Itinerari “circular" d’aproximadament 3 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’aparcament de Vil·la Joana, just per sobre del baixador de Vallvidrera de la línia del Vallès del Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Inicialment hem seguit el traçat del GR 92, pujant cap al Tibidabo, però sense arribar-hi ja que en un moment donat ens hem desviat per anar a buscar la Font de la Budellera, la més popular d’entre les fonts que conserva el Parc Natural de la Serra de Collserola. Es tracta d’un espai íntim i acollidor, fresc i alhora emparat en una vegetació exuberant, que transmet l’agradable sensació d’estar, per uns instants, aïllats del món, de la pressa i dels sorolls que conviuen a Barcelona.
Després hem travessat el nucli urbà de Vallvidrera, sortint pel Sud, per seguir la pista que ens porta fins Sant Pere Màrtir, petit turó inclòs en la relació dels “100 Cims” de la FEEC. Un cop assolit el cim hem baixat per la banda contraria, seguint un estret corriol, fins arribar a la Carretera de la Aigües, que hem seguit cap a l’esquerra uns quants kilòmetres, creuant primer la carretera de Sarrià a Vallvidrera, pel pont per vianants muntat fa uns anys, per més endavant, i una mica abans de creuar el pont sobre les vies del funicular, trencar cap a l’esquerra, per la “Drecera de Vallvidrera”, que, primer pujant escales mes tard pujant pel carrer amb forta pendent, ens condueix de nou a la plaça de Vallvirera.
Des d’aquest punt, hem tornat a pujar pel carrer del Mont d’Orsa fins la plaça de les Basses d’en Barral, al Collet de la Vinyassa, on hem tombat a la dreta per començar a davallar cap el Pantà de Vallvidrera, desprès fins la plaça del Mina Grott per ja d’enseguida arribar a la estació dels FGC i una mica més amunt  a l’aparcament de Vil·la Joana on havíem iniciat la “Volta”.