ACTIVITAT FETA EL DIA 19 DE SETEMBRE

SENDER D'AIGUAFREDA (PR-C 200), PER LA FALDA DEL MONTSENY
Des de l’estació de rodalies (R3) de Sant Martí de Centelles

Itinerari “circular" d’aproximadament 3,5 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació de Rodalies (R3) de Sant Martí de Centelles, per anar a buscar el traçat del PR-C 200 a l’entrada d’Aiguafreda.
Seguim inicialment el carrer, després camí, que va paral·lel a la riera d’Avençó, fins arribar, tot pujant, a l’edifici conegut con Casa Nova de Sant Miquel, on deixem el camí per agafar un corriol, també en pujada, a l’esquerra.
A l’alçada de Sant Miquel de Canyelles el sender canvia completament de direcció, ara amb una clara tendència Sud-oest, fins al paratge conegut com Can Serra de l’Arca, amb una construcció completament en ruïnes i un altre casa en bon estat. Aquí tornem a pujar fins a Cruilles on ja enfilem cap a vaig per anar a buscar l’ermita de Sant Martí a Aiguafreda de Dalt.
Ara, per un camí més estret, anem direcció Nord, fins arribar a l'Afrau de Muntanyà, casa coberta d'heures, on viu l'artista Paco Ballesteros, coneguda com centre d'art i natura La Frau. Al passar per davant de la casa podem gaudir d’algunes de seves obres.
A l’Afrau hem canviat de direcció, ara tornem ja directament cap a Aiguafreda, tot seguint l riera de Martinet, que travessem per un petit pont de fusta a l’alçada del Gorg de la Sort.
Finalment arribem a la Font dels Enamorats, ja al costat de l’antiga carretera que seguim per travessar la població i arribar de nou a l’estació de tren.