ACTIVITAT FETA EL DIA 14 DE SETEMBRE

NURIA-TORRENEULES-NURIA
Pujada a un  “100 cims” (FEEC) emblamàtic

Itinerari “d’anada i tornada" de aproximadament 3,5 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació del cremallera de Nuria (1.965 m), per començar a pujar, ja d’entrada, cap a l’alberg del Pic de l’Àliga (2.120 m). En aquest punt, trobem un fantàstic mirador encarat al Sud, que permet gaudir de esplèndides vistes de les muntanyes que envolten la Vall de Nuria i, en la llunyania, es pot veure el Montseny e inclús Montserrat.
Deixem el mirador sortint cap a l’Est, tot seguint les indicacions, per agafar el camí que ens portarà al Torreneules. Inicialment el camí es compartit per la ruta que seguirem i per anar també al cim del Pic de l’Àliga. Desprès d’uns 500 metres, trobem el punt on els dos camins es separen, el del Pic de l’Àliga cap al Nord i el nostre segueix recte direcció Est, seguint, a certa altura, el Torrent de Fontnegra.
Quan el camí, molt ben marcat, conflueix amb el citat torrent hi ha un canvi sobtat de direcció, pujant, ara de forma considerable, direcció Sud fins arribar a la carena de les Pedrisses, on torna a canviar de direcció, ara Nord-est, passant molt a prop del Cim del Ras (2.563 m), que deixem a la nostra dreta.
Ara el camí planeja fins al Coll de Torreneules, on agafem la pujada final, direcció Sud-est, per tot seguint la carena arribar al cim del Torreneules (2.712 m). Un cop al cim, podem veure al nostres peus el Canal del Freser, i a la nostra esquena la Coma de Vaca i tots els cims que la conformen, com el Cim de la Coma del Clot, el Puig de Fontnegre, els Rocs Blans, o el Coll del Tirapits entre altres.
La tornada cap a Nuria la fem tot desfent el camí que hem seguit per pujar.

Per coneixer els detalls de les sortides programades, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)