ACTIVITAT FETA EL DIA 27 DE DESEMBRE

FGC "SANT CUGAT"-METRO "POBLENOU"

Seguint el traçat del PR-C 38

Travessa de Collserola, des de Sant Cugat (estació dels FGC) fins a Barcelona (Parada “Poblenou del metro).

Per fer aquesta caminada s’ha seguit el traçat del Sender PR-C 38, tot i que en direcció contraria, començant el PR a Sant Cugat i acabant a Barcelona, i iniciant la caminada a l’estació dels FGC i arribant fins al Poblenou, quasi a tocar de les platges de Ciutat Comtal, després de travessar la Ciutat del Nord-oest fins al Sud.est.

DADES BÀSIQUES DE LA JORNADA:

- Data de realització: 27/12/2023

- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)

- Recorregut: De Sant Cugat a Barcelona

- Tipus de traçat: Lineal

- Inici de la Jornada: Estació “Sant Cugat” dels FGC

- Final de la Jornada: Parada “Poblenou” del metro de Barcelona

- Desplaçament d’anada des de Barcelona: FGC línia S1 o S2

- Desplaçament de tornada a Barcelona: La ruta acaba a Barcelona

- DADES SEGONS “ibp index”: (Què és l’índex "ibp"?)

# Grau de dificultat: 74

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:

ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Velocitat mitja: 5,8 km/h

# Veure anàlisi "IBP" complet

- COMENTARIS A DESTACAR:

# Travessa per sant Cugat, fins a arribar al Monestir, on comença/acaba el traçat del PR-C 38

# Primer tram del Sender, fins a arribar a Can Borrell, força planer amb alguna pujada

# Arribats a Can Borrell, trobem el traçat del GR 6, amb el que compartim un bon tram, ja en constant pujada, tot i que força còmoda

# Deixem el GR 6 per, continuant amb el nostre PR-C, passar per la masia/restaurant de Can Gener i arribar a Sant Medir, primer voltant l’edifici modernista del Centre Sant Medir i arribant a l’Ermita de Sant Medir, on, una mica abans, coincidim de nou amb el GR 6

# En plena pujada, el PR-C 38 deixa la pista principal, per on continua el GR 6, agafant una altre a l’esquerra

# Desemboquem a una pista principal, on el nostre camí coincideix amb en altre GR, ara el 92

# Passat el Coll, creuem la carretera de la Rabassada, per continuar tot seguit pel voral de la de Vallvidrea, on de seguida deixem el traçat del GR 92, que marxa a la dreta

# El traçat del PR-C 38 deixa la carretera a l’arribar al Camí de Can Borni, punt culminant de la caminada (436 m)

# Un quilòmetre després, deixem aquesta pista per començar la baixada, ara més contundent, cap a la ciutat de Barcelona, on arribem seguint les escales del Carrer de Gutenberg fins a la Ronda (B-20), que creuem per agafar el Carrer d’Anna Piferrer directes a la parada “Penitents” del metro, final/inici del PR-C 38

# Nosaltres seguim per arribar a la Plaça Lesseps, creuar el barri de Gràcia i baixar per la part alta del Passeig de Sant Joan fins a l’Avinguda Diagonal. Avinguda que seguim a vall fins el Carrer Bilbao on de seguida es troba la parada “Poblenou” del metro, final de la entretinguda caminada matinal

Track a WIKILOC

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)